بعد از خرداد، دی‌ماه هم امتحان دارد

امتحانات نهایی حضوری برگزار می‌شوند

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی خبر داد: «امتحانات نهایی همچون امتحانات نهایی خرداد به صورت حضوری برگزار می‌شود.»

شهروندآنلاین- رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی از برگزاری امتحانات نهایی در دی‌ماه خبر داد.

خسرو ساکی در توضیح این تصمیم گفت: «دلایل ما هم همان دلایلی است که امتحانات خرداد را حضوری برگزار کردیم.» ساکی معتقد است در این امتحانات حتما هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود اما امتحانات نهایی به خاطر تأثیری که دارد، نمی‌تواند به شیوه دیگری برگزار شود.

این امتحانات سال گذشته در نیمه اول دی‌ماه برگزار شدند؛ امتحاناتی که آلودگی هوا احتمال تعطیل‌شدن‌شان را قوت می‌بخشید. هرچند این امتحانات با اعلام وزارت آموزش‌وپرورش در موعد مقرر برگزار شدند. «یک‌سری آزمون‌ها کشوری‌اند و نمی‌توان زمان آن را جابه‌جا کرد.»

به گفته ساکی، این امتحانات باید در تاریخ مقرر برگزار شوند. «حتی استانداری هم نمی‌تواند تاریخ آن را تغییر دهد.»

خردادماه هم شاهد برگزاری امتحانات نهایی بودیم. امتحاناتی که بارها خبر تعویق و کنسل‌شدندش خبرساز شد. امتحانات نهایی خردادماه با وجود همه‌گیری کرونا با حضور 659هزار و 456 هزار دانش‌آموز و در 6780 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.

سال گذشته امتحانات دی‌ماه شاهد حضور بیش از 146هزار دانش‌آموز در 1034 حوزه بودند. هرچند پیش‌بینی‌ها از آمار بالای حضور دانش‌آموزان در امتحانات دی‌ماه امسال خبر می‌دهند. البته هنوز درباره امتحانات داخلی دی‌ماه تصمیمی گرفته نشده است.

حال باید منتظر ماند و دید کرونا و آلودگی هوا به دی‌ماه اجازه برگزاری امتحانات را می‌دهد یا نه. هرچند تجربه امتحانات خرداد در شرایط کرونا این احتمال را افزایش می‌دهد که برگزاری امتحانات در دی‌ماه به قوت خود باقی بمانند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.