سرنگونی هواپیمای جاسوسی ریاض بر فراز یمن

سخنگوی ارتش یمن گفت، پدافند هوایی این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی «کاریال» عربستان ساخت ترکیه را به دلیل نقض آتش بس جاری میان دو کشور، ساقط کرده است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ یحیی سریع دقایقی پیش در توئیتی اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش یمن توانست این هواپیما را صبح امروز شنبه و در حالی که آتش بس را نقض کرده بود، در حال انجام ماموریت‌های خصمانه در حریم هوایی «حیران» واقع در استان «حجه» ساقط کند.

به گفته او، این هواپیما به وسیله یک فروند موشک دست ساز زمین به هوا ساقط شده که هنوز نوع و مدل آن فاش نشده است.

یحیی سریع تاکید کرد نیروهای مسلح یمن آماده پاسخگویی به هرگونه نقض آتش بس یا تجاوز از سوی نیروهای متجاوز است و چنین حملاتی عدم تعهد و جدیت نیروهای متجاوز به آتش بس و برقراری روند صلح را نشان می‌دهد.

منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند، ائتلاف سعودی – که از روز ۱۴ فروردین و به دنبال آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل همچنان به تجاوزگری های خود ادامه می دهد، در ۲۴ ساعت گذشته ۹۸ بار آتش‌بس یمن را نقض کرده است.

ائتلاف سعودی در دو نوبت با هواپیماهای تجسسی مسلح منطقه حیس استان الحدیده را هدف قرار دادند و ۱۱ بار نیز پرواز تجسسی بر فراز مناطق حیس، التحیتا و مقبنه انجام دادند.

نیروهای ائتلاف سعودی نیز مناطقی در حیس و الجبلیه را هدف حملات راکتی و توپخانه خود قرار دادند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.