دارایی‌های استراتژیک آمریکا در منطقه حائل دو کره

بایدن و رئیس جمهوری کره جنوبی امروز توافق کردند تا مانورهای نظامی بیشتر و بزرگتری را انجام داده و در صورت لزوم برای بازدارندگی کره شمالی ضمن مقابله با چالش‌های جدید منطقه‌ای و بین المللی، تسلیحات بیشتر آمریکایی را مستقر کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی پس از دیدار روز شنبه گفتند که تمرینات نظامی گسترده را برای جلوگیری از تهدید هسته‌ای کره شمالی در زمانی که امید چندانی به دیپلماسی واقعی در این زمینه وجود ندارد، در نظر خواهند گرفت.

یون در سخنانی در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که هدف مشترک آنها خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی است.

ایالات متحده آمریکا. و کره جنوبی بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین متعهد به “نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین” شدند.  این بیانیه ممکن است واکنش خشمگینانه‌ای را از سوی کره شمالی به دنبال داشته باشد.

بایدن در نشستی به همتای خود گفت که اتحاد ۷۰ ساله آنها بین کشورهایشان مبتنی بر “فداکاری مشترک” است و با توجه به تاکید بر امنیت ملی با تمرکز بیشتر بر تجارت و فناوری، به سطوح جدیدی کشیده خواهد شد. وی گفت: دو کشور ما در تلاش هستند تا هم فرصت‌ها و هم چالش‌های کنونی را بپذیرند.

جو بایدن و یون سوک یول روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی گفتند که ائتلاف چندین دهه‌ای آنها باید برای مواجهه با تهدیدهای کره شمالی و همچنین حفظ منطقه آزاد و باز هند-پاسیفیک و حفاظت از زنجیره تامین جهانی توسعه یابد.

در این بیانیه آمده است که دو طرف توافق کردند که مانورهای نظامی ترکیبی خود را که در سال‌های اخیر در تلاش برای کاهش تنش‌ها با شمال کاهش یافته بود، مدنظر قرار داده و بیشتر کنند.

ایالات متحده همچنین وعده داده که در صورت لزوم برای بازدارندگی کره شمالی، دارایی‌های استراتژیک که معمولا شامل جنگنده‌های بمب افکن دوربرد، زیردریایی‌های حامل موشک یا ناوهای هواپیمابر است، مستقر کند.

بایدن همچنین در یک نشست خبری مشترک پس از دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در صورتی که او به مذاکرات جدی مایل باشد، علاقه دارد.

وی همچنین گفت، واشنگتن به چین و کره شمالی پیشنهاد ارسال واکسن‌های کرونا را داده است.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه صحبت‌هایش گفت: ائتلاف بین کره جنوبی و آمریکا بر اساس مخالفت با تغییر مرزها با زور ایجاد شده است که اشاره‌ای آشکار به جنگ روسیه در اوکراین و ادعاهای چین در مورد تایوان دارد.

یون نیز گفت که مفهوم امنیت اقتصادی شامل همکاری با توجه به شوک ایجاد شده در بازار تبادلات خارجی است.

بایدن روز خود را با ادای احترام در گورستان ملی سئول آغاز کرد، جایی که سربازانی که در دفاع از کره جنوبی کشته شدند، از جمله بسیاری از کسانی که در کنار سربازان آمریکایی در جنگ کره جنگیدند، دفن شده‌اند.

سفر بایدن به کره جنوبی اما با اعتراض صدها نفری از مردم این کشور همراه بود که در مقابل هتل “گرند هیات سئول” و دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در منطقه “یونگسان” سئول تجمع کردند.

پلیس سئول حدود ۵۰ اخطار مختلف درباره اعتراضات و تجمع‌های خیابانی در حمایت یا مخالفت با سفر بایدن دریافت کرده است.

امروز وقتی که نشست بین روسای جمهوری کره جنوبی و آمریکا در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی برگزار شد، حدود ۱۰۰۰ تن از معترضان علیه این سفر از سوی بایدن به پایتخت این کشور آسیایی اعتراض کردند.

معترضان در نزدیکی هتل جو بایدن با پلیس درگیر شدند و در کنار دیگر خواسته ها از ایالات متحده خواستند سربازانش را از کشورشان خارج کند. ساکنان سئول تظاهرات خودجوش را برای اعتراض به بایدن ترتیب دادند. آنها گفتند که دولت آنها نباید ابتکاراتی مانند همکاری نظامی ایالات متحده و برخی استراتژی های نظامی تهاجمی را تشدید کند، بلکه باید صلح و همکاری را انتخاب کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.