پشت پرده شهادت ابوعاقله از زبان نماینده کنگره آمریکا

«الکساندریا اوکاسیو کورتز»، نماینده کنگره آمریکا با انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها گفت: نیرو‌های اسرائیلی «شیرین ابو عاقله» خبرنگار شبکه الجزیره را با بودجه آمریکا به قتل رسانده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه جروزالم پست؛ اوکاسیو کورتز بامداد جمعه در یک ویدیوی اینستاگرامی گفت، ارتش اسرائیل با کمک مالی آمریکا، خبرنگار الجزیره را کشته است.

این نماینده کنگره آمریکا گفت: «فکر می‌کنم برای ما واقعاً مهم است که ببینیم چه اتفاقی برای شیرین ابو عاقله در فلسطین افتاد، او به دست نیرو‌های اسرائیلی کشته شد. او خبرنگاری محترم و شهروند آمریکا بود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این حوادث با منابع مالی ما رخ دهد.»

او افزود: «دلار‌های مالیاتی ما صرف این رخداد‌ها می‌شود. ما حتی نمی‌توانیم مراقبت‌های بهداشتی را در آمریکا دریافت کنیم، اما در حال تأمین مالی آن هستیم. باید در این مورد حد و مرزی تعیین کنیم.»

او همچنین به ساختمان الجلاء که دفاتر اسوشیتد پرس، الجزیره و دفاتر اطلاعاتی حماس را در خود جای داده بود و نیروی هوایی اسرائیل آن را طی عملیات «نگهبان دیوارها» در می ۲۰۲۱ بمباران کرد، اشاره کرد و گفت: «یک ساختمان متعلق به رسانه‌ها سال گذشته بمباران شد. این حادثه نمی‌تواند بدون رضایت ما اتفاق افتاده باشد.»

این نماینده کنگره اظهارات معمول منتقدان را مبنی بر اینکه بحث درباره اسرائیل تحت تاثیر معیار‌های دوگانه و تمرکزی نارواست رد کرد و گفت بودجه آمریکا چنین انتقادی را ثابت می‌کند.

اوکاسیو کورتز گفت اعتقاد به این که فلسطینیان «انسان‌هایی دارای حقوق بشر» هستند یهودی ستیزی خوانده می‌شود که به گفته او، خوار کردن یهودی ستیزی واقعی مانند موج اخیر جنایات سازمان یافته علیه یهودیان در نیویورک است.

اوکاسیو کورتز گفت که بحث درباره این موضوع ممنوع شده است و همینطور «حقوق بشر اولیه برخی افراد از نظر سیاسی بسیار بحث برانگیز است».

این نماینده کنگره آمریکا گفت: «این بدان معنا نیست که اعتقادی به امنیت مردم اسرائیل نداریم، بلکه منظور من این است که آیا نمی‌توانیم به امنیت فلسطینی‌ها نیز معتقد باشیم؟»

اوکاسیو کورتز در این ویدیوی یک ساعته اعلام کرد که نامزد کرده است و درباره سقط جنین و تیراندازی در بوفالو نیز صحبت کرد.

جوخه، اسرائیل را مقصر می‌داند

اوکاسیو کورتز بخشی از یک گروه غیر رسمی از سیاستمداران دموکرات است که به آنها «جوخه» می‌گویند. این گروه شامل کوری بوش، ایلهان عمر و رشیده طلیب نمایندگان کنگره است که بلافاصله پس از انتشار این خبر به این حادثه واکنش نشان دادند و تاکید کردند که ارتش اسرائیل ابو عاقله را هفته گذشته به قتل رسانده است؛ هر چند تحقیقات در حال انجام است و تا کنون به نتیجه نرسیده است. خبرنگار الجزیره در جریان درگیری بین نیرو‌های ارتش اسرائیل و مردان مسلح فلسطینی هدف اصابت گلوله قرار گرفت.

طلیب گفت: «شیرین ابو عاقله توسط دولتی که بدون هیچ پاسخگویی بودجه بی قید و شرط از کشور ما دریافت می‌کند، به قتل رسید. چه فلسطینی باشید، چه آمریکایی یا هیچ یک نباشید، کشته شدن با بودجه آمریکا باید متوقف شود.»

ایلهان عمر گفت: «ابو عاقله پس از اینکه حضور خود را به عنوان یک خبرنگار آشکارا اعلام کرد، توسط ارتش اسرائیل کشته شد. ما سالانه بدون هیچ محدودیتی ۳.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل می‌کنیم. چه پاسخی برای این نقض حقوق بشر وجود دارد؟»

کوری بوش گفت: «کشتن شیرین ابو عاقله توسط ارتش اسرائیل ویرانگر و خشمگین کننده است. من این حمله غیر قابل قبول به او، به فلسطینی‌ها و آزادی و امنیت روزنامه نگاران را در همه جا محکوم می‌کنم. باید پاسخگویی وجود داشته باشد و ما باید خواستار پایان آپارتاید اسرائیل باشیم.»

تحقیقات در حال انجام

جان اف کربی، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در نشستی مطبوعاتی گفت لوید آستین وزیر دفاع با بنی گانتس همتای اسرائیلی خود در نشستی در آمریکا درباره این موضوع صحبت کرده است.

کربی گفت: «اسرائیل به وضوح اعلام کرده است در این باره تحقیق می‌کند و وزیر (دفاع آمریکا) از این تحقیقات استقبال کرد. مسلماً مشتاقانه منتظریم ببینیم نتیجه تحقیقات چه خواهد بود. اما نمی‌خواهم پیشاپیش نتیجه گیری کنم یا درباره نتایج آن به طریقی گمانه زنی کنم.»

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که فکر نمی‌کند در حالی که تحقیقات ادامه دارد و به نتیجه نرسیده است هدف کسی پیشاپیش نتیجه‌گیری کردن باشد.

«جوخه» در اوایل هفته درگیری عرب‌ها و اسرائیل را بررسی و سه شنبه قطعنامه‌ای را به کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ارایه کرد که در آن پیشنهاد برگزاری یادبود رسمی «روز نکبت» در آمریکا را مطرح کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.