چشم‌انداز تیره بنزین در آمریکا/ تلاش بریتانیا برای مسلح‌کردن مولداوی علیه پوتین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 21 می 2022

در روزنامه‌های جهان می‌خوانیم: هزینه‌ بالای بنزین به اقتصاد آمریکا شوک وارد کرده؛ ناتو می‌خواهد مولداوی را علیه پوتین مسلح کند و نخست‌وزیر بریتانیا اگر نتواند بر بحران هزینه زندگی فائق آید، انتخابات را می‌بازد.

واشینگتن‌پست

گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست گفته در حالی که قیمت بنزین اقتصاد را متزلزل کرده، هیچ چشم‌اندازی از بهبود قیمت‌های بالا در پمپ بنزین‌ها دیده نمی‌شود، در حالی که پیامد آن سراسر جامعه را در برمی‌گیرد.

در این گزارش آمده: «شوک‌های هزینه‌ بالای بنزین سراسر اقتصاد را هدف گرفته و تحلیلگران صنعت، چشم‌انداز بهبود را چندان روشن نمی‌بینند. خرده‌فروشان و شرکت‌های حمل و نقل به‌شدت نگران بدتر شدن کمبود سوخت هستند که ممکن است منجر به جیره‌بندی متناوب در بعضی نقاط شود. نگرانی‌های مشابه دامنگیر صنعت هواپیمایی هم می‌شود، زیرا سوخت جت کمیاب‌تر می‌شود.»

دیلی‌تلگراف

«تراس: برای متوقف‌کردن پوتین به مولداوی اسلحه خواهیم داد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است همراه با تصویر وزیر امور خارجه بریتانیا. لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، در مصاحبه با دیلی‌تلگراف گفته است که ناتو ممکن است در تلاش برای خاتمه‌دادن به پیشرفت روسیه در منطقه، مولداوی را مسلح کند. تراس گفته می‌خواهد فرستادن تسلیحات مدرن‌تر به مولداوی را برای محافظت این کشور از تهدید حمله روسیه، بررسی کند. وزیر امور خارجه بریتانیا به این روزنامه گفته که معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، با وجود ناکامی ارتش خود در پیشرفت بیشتر در اوکراین، هنوز هم امیدوار به ایجاد «روسیه بزرگ» است.

دیلی‌میل

بحران هزینه‌های زندگی همچنان بر صفحه نخست تعدادی از روزنامه‌های بریتانیایی در روز شنبه حاکم بود. گزارش اصلی دیلی‌میل به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، می‌گوید «بحران هزینه زندگی را رفع کنید، در غیر این صورت انتخابات را از دست می‌دهید».

نظرسنجی روزنامه دیلی‌میل نشان می‌دهد بوریس جانسون در صورتی که نتواند افزایش هزینه‌های زندگی را کنترل کند، انتخابات عمومی بعدی را از دست خواهد داد. رأی‌دهندگان در این نظرسنجی خواهان اقدام عاجل برای کمک به حل مشکلات خانواده‌ها شده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.