برای تست کرونا دهانت را می‌بویند مبادا نگفته باشی دوستت دارم

یادداشت طنز شهرونگ

شهرام شهیدی

بین این همه خبر سیاسی در جهان یک خبر پزشکی توجه همه را به خود جلب کرد. پژوهشگران حوزه پزشکی اعلام‌کردند هورمون عشق به درمان کرونا کمک کرده و ابتلا به آن را هم سخت می‌کند. بعد از انتشار این خبر به طور اتفاقی به فایل صوتی مکالمات کاخ سفید دسترسی پیدا کردیم. گویا دوستان از طریق کانال کولر اتاق خواب ترامپ او را شنود کرده بودند. البته از اتاق فرمان می‌گویند اتاق خواب عیب است. خب از کانال کولر دفتر کار رئیس‌جمهوری آمریکا. در این فایل ترامپ به ملانیا می‌گوید: «خانم جان چرا میگی من دوستت ندارم؟ همین که تونستم کرونا را شکست بدم یعنی دوستت داشتم دیگه. این را من نمی‌گم که پزشک‌ها گفتن. الان همین ایران. ببین تو اون کشور چقدر آمار ابتلا به کرونا و کسانی که بر اثر کرونا می‌میرند زیاد شده. علتش چیه؟ علتش اینه که آمار طلاق رفته بالا و هورمون عشق تولید نمی‌شه. بقیه هم اگه جدانشدن طلاق عاطفی گرفتن. بله. وقتی دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم همین می‌شود. حالا آشتی؟

 

و ترامپ ادعا کرد: «پس از پیروزی من نخستین تماس از ایران خواهد بود.» خب ما فکر نمی‌کنیم در ایران با این قیمت دلار و تلفن بین‌الملل کسی به او زنگ بزند تا به او تبریک‌بگوید. اگر اولین تماس او از ایران باشد، حتما یکی به فارسی از او خواهد پرسید: «شما به روح اعتقاد داری؟» و گوشی را قطع خواهد کرد. حالا شاید چیزهای دیگری هم بگوید که به علت رعایت شئونات، امکان چاپش وجود ندارد.

 

فکر کردید فقط در بین سخنان همایون شجریان فضول پیدا می‌شود؟ نخیر. دونالد ترامپ و بایدن مشغول مناظره بودند. ترامپ یک سوال خصوصی از بایدن پرسید. بایدن در جواب گفت: «فضول را بردند جهنم…» قبل از آنکه جمله‌اش تمام شود، ترامپ پرید توی حرفش و پرسید: «چرا تهران نه ؟» این جنبش «چرا تهران نه؟» را دست‌کم نگیرید، چون دیگر مرزها را درنوردیده و در سراسر دنیا شنیده شده.

 

و اگر ما با دموکرات‌ها و شخص باراک اوباما مشکل‌داریم، بی‌دلیل نیست و کاملا برای این موضوع، دلیل و منطق داریم. مثلا یک دلیلش همینی است که دونالد ترامپ گفت. او اخیرا اعلام کرد: «اگر اوباما و بایدن به وظایف‌شان خوب عمل می‌کردند، من رئیس‌جمهور نمی‌شدم.» خب واقعا این دلیل خوبی برای ناکارآمد دانستن باراک اوباما و بد بودن با او نیست؟

 

متاسفانه در خبرها آمده بود که واردات قرص ضدبارداری ممنوع شده. این درست که سیاست‌های کشور در جهت افزایش جمعیت است و باید به هر نحوی این موضوع را مدیریت کرد، اما باور کنید قرص ضدبارداری هم گاهی می‌تواند جهانی را از یک خطر بزرگ نجات دهد. مثلا اگر در سال 1945 این قرص در آمریکا به خوبی توزیع شده بود، در سال 1946 شاهد تولد ترامپ نبودیم که حالا هی منتظر بنشینیم ببینیم در مناظره بعدی چه می‌گوید و در مناظره قبلی چه گفت و در نظرسنجی‌ها اوضاعش چطور است!

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.