فوتسال آسیا در قُرق مربیان ایرانی

ستاره‌های سابق تیم‌ ملی روی نیمکت تیم‌های مختلف قاره‌ کهن

شهروندآنلاین: مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا 2020، قرار بود دو سال پیش به میزبانی کشور ترکمنستان برگزار شود و تیم‌های ملی قاره کهن با هم به رقابت بپردازند. این بازی‌ها اما به دنبال شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان به تعویق افتاد. بعد از تعویق چندباره و البته تغییرات مکرر میزبان، سرانجام بازی‌ها برگزار نشد تا برخلاف همیشه جام ملت‌ها با وقفه‌ای 4 ساله برگزار شود.

از این رو، مهرماه سال جاری قرار است مسابقات جام ملت‌های آسیا 2022 به میزبانی کشور کویت انجام شود که تیم ملی ایران یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی خواهد بود. قرعه‌کشی مسابقات نیز 4 روز دیگر در کویت انجام می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را در بازی‌های پیش رو بشناسند. اتفاق جالب بازی‌های آسیایی اما حضور مربیان ایرانی پرتعداد روی نیمکت تیم‌های مختلف خواهد بود؛ مربیانی که در گذشته جزو ستاره‌های تیم ملی ایران بودند و حالا سردمدار پیشرفت فوتسال در قاره کهن به حساب می‌آیند.

وحید شمسایی به دنبال افتخاری دیگر

بدون تردید مهم‌ترین اتفاق جام ملت‌های فوتسال آسیا بازگشت وحید شمسایی، آقای گل تاریخ فوتسال قاره به این رقابت‌ها در قامت سرمربی است. شمسایی که بارها به عنوان بازیکن و کاپیتان ایران حضور در جام ملت‌ها را تجربه کرده حالا چند ماهی است هدایت تیم ملی را برعهده گرفته و در تلاش است تا با تغییر نسل و جوانگرایی تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کند. او البته هدفگذاری خود را جام جهانی 2025 قرار داده، اما بدون شک ایران به عنوان پرافتخارترین تیم فوتسال آسیا با شمسایی یکی از مدعیان جدی مسابقات خواهد بود. حضور شمسایی بر جذابیت این بازی‌ها خواهد افزود.

ناظم‌الشریعه، عراق را مدعی می‌کند

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال که سابقه قهرمانی با ایران در جام ملت‌های آسیا را نیز دارد، حالا به عنوان سرمربی عراق به این مسابقات می‌آید. عراق همواره در فوتسال جزو تیم‌های درجه دو و سه آسیا بوده، اما بدون شک با سرمربیگری ناظم‌الشریعه یکی از تیم‌های قدرتمند تورنمنت خواهد بود. ناظم‌الشریعه با سرمایه‌گذاری روی جوانان عراقی و بستن قرارداد بلندمدت سعی دارد فوتسال این کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار بدهد.

هاشم‌زاده با اندونزی به دنبال شگفتی‌سازی

دیگر مربی ایرانی‌ای که در جام ملت‌ها حضور دارد، محمد هاشم‌زاده خواهد بود. ستاره سابق تیم ملی ایران چند ماه پیش با انتخاب فدراسیون فوتبال اندونزی، سرمربی تیم ملی فوتسال این کشور شد. هاشم‌زاده در مدت کوتاه حضورش در اندونزی با این تیم به عنوان نایب قهرمانی مسابقات جنوب شرق آسیا رسید و توانست اندونزی را به مسابقات قهرمانی آسیا برساند. این موفقیت باعث شد تا مسئولان ورزش اندونزی، تیم فوتسال این کشور را بر خلاف مصوبات قبلی خود، به امید کسب مدال عازم بازی‌های جنوب شرق آسیا (SEA Games) کنند. هاشم‌زاده و اندونزی در این رقابت‌ها هم طلسم‌شکنی کردند و با کسب مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی، توجهات را در فوتسال و ورزش اندونزی به خود معطوف کردند. این مربی جوان ایرانی حالا همراه با اندونزی به جام ملت‌ها خواهد آمد.

نظرزاده و آنالیز حریفان تاجیکستان

علی نظرزاده، مربی باسابقه فوتبال ایران است که بیشتر در امر پایه‌ها او را دیده بودیم. نظرزاده اما مدتی است به عنوان آنالیزور در تیم ملی تاجیکستان مشغول به کار شده است. او نیز همراه با تاجیکستان به جام ملت‌های آسیا خواهد رفت و بی‌شک انگیزه زیادی برای این مسابقات خواهد داشت.

تقابل‌های جذاب در جام ملت‌های آسیا

اتفاق ویژه جام ملت‌های فوتسال آسیا که در مهرماه 1401 برگزار می‌شود، بدون شک تقابل مربیان ایرانی است. اگر قرعه‌کشی رقابت‌ها طوری باشد که مربیان ایرانی با هم روبه‌رو شوند، بر جذابیت مسابقات نیز افزوده خواهد شد. خصوصا تقابل ایران و عراق با توجه به تقابل سرمربی کنونی و پیشین تیم ملی ایران در صورت محقق شدن حساسیت بالایی نیز خواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.