آخرین کاندیدا

سعیده حسنی

با توجه به وضع کرونایی که در آن گیر کرده‌ایم، یکی از راه‌های جایگزین انتخابات و جلوگیری از ازدحام مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند برگزاری یک رقابت بین کاندیداها در قالب ریلیتی‌شو باشد. بنابراین ما از دست‌اندرکاران ریلیتی‌شوی SURVIVOR درخواست کردیم طرح اولیه این برنامه را با ما بنویسند. ما در طول چندماه کاندیداها را در موقعیت‌های سخت قرار می‌دهیم و هر کسی که در پایان نجات یافت، برنده می‌شود و علاوه بر دریافت یک کارت هزارآفرین می‌تواند رئیس‌جمهوری شود. این شما و این سری جدید مسابقات سِروایور_ دِ لَست کَندیدِیت.

در مرحله اول این مسابقات، به هرکدام از شرکت‌کنندگان یک کاغذ و قلم داده می‌شود تا بدون استفاده از کلمات «جنس»، «مردم» و «آینده» شعار انتخاباتی بنویسند.

در مرحله دوم، کاندیداها باید به داخل یک ساختمان درحال سوختن بروند و از نزدیک محل حادثه را بررسی کنند. توانایی جابه‌جایی آهن داغ، پوست ضد آتش، چشم رنگی و موی بور هرچند مزیت به حساب می‌آید اما این مرحله بیشتر روی سنجش قوه تخیل شرکت‌کنندگان تمرکز دارد.

در مرحله سوم از این مسابقات، شرکت‌کنندگان باید با یک ماسک سه لایه معمولی در جمع افراد مبتلا به کرونا حاضر شوند و سپس به جلسات مختلف بروند و تا جایی که می‌توانند به‌طور نمایی بر تعداد مبتلایان جدید بیفزایند.

در مرحله چهارم، شرکت‌کنندگان به مدت دو هفته در اتاقی قرار می‌گیرند و دو عدد گوشی هوشمند به همراه اینترنت آذری‌جهرمی به آنها داده می‌شود. شرکت‌کنندگان موظفند همگی در کلاس‌های آنلاین خود شرکت کرده و در آزمون پایانی درس مربوطه نمره قبولی را کسب کنند. هیچ توجیهی هم ازجمله «گوشی نداشتم» و «اینترنت ضعیف بود» و «صدا قطع شد» قابل قبول نیست.

در مرحله پنجم شرکت‌کنندگان باید با ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو بتوانند برنده خوش‌شانس یک دستگاه تیبا2 یا یک پژو 206 باشند و اگر نتوانند، از دور رقابت خارج می‌شوند؛ چراکه شانس در زندگی مهم است و مردم رئیس‌جمهوری بدشانس نمی‌خواهند.

مرحله ششم شرکت‌کنندگان باید بدون اینکه به کرونا مبتلا شوند، از ایستگاه دروازه دولت با حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی به سر کار بروند و پول دربیاورند. حالا اینکه از چه طریق می‌خواهند این کار را بکنند، به ما مربوط نیست.

در مرحله هفتم با همان پولی که با کار و تلاش درآورده‌اند، باید بتوانند اجاره یک خانه 50متری در مرکز شهر را بدهند، قبوض خود را پرداخت کنند، از گرسنگی نمیرند، خوش‌تیپ باشند و به توصیه پسر سفیر ایران در یکی از این کشورهای اروپایی جنس فیک نخرند. در پایان هم رو به دوربین باید این جمله را بیان کنند: «حال اقتصاد ما خوبه و رشدش از همه دنیا بهتر است.»

در مرحله پایانی اتفاقاتی در میان گروه رخ می‌دهد که لازم است بالاخره یک‌نفر گردن بگیرد. در این مرحله حساس هر چقدر هم فشار بیاورند یا استدلال کنند یا سند و مدرک بیاورند و تقاضای ویدیوچک کنند، شرکت‌کنندگان نباید تسلیم شوند و زیر بار بروند. مردم رئیس‌جمهوری «زیر بار نَرو» می‌خواهند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.