خودسوزی یکی از کارکنان شرکت دخانیات گلستان

یکی از کارکنان شرکت دخانیات گلستان با حضور در ساختمان اداری این شرکت با استفاده از بنزین دست به خودسوزی زد.

محمدجواد مقسمی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان در این‌باره گفت: «ساعت ۹ و ۲۳ دقیقه صبح روز یکشنبه خبر خودسوزی فردی در یکی از ادارات گلستان به ما اعلام شد. بلافاصله همکاران ما به محل موردنظر اعزام شدند. فرد موردنظر که با استفاده از بنزین اقدام به خودسوزی کرده بود یک مرد ۵۰ ساله بود. درصد سوختگی این مرد ۶۰ درصد سوختگی از نوع عمیق بوده است. در حال حاضر این فرد به مرکز درمانی منتقل شده و زمان انتقال، حال عمومی وی خوب بود. او هوشیاری کامل داشت و تحت درمان قرار دارد.»

خودسوزی در ساختمان اداری

همچنین یوسف مهقانی، مدیر روابط‌عمومی شرکت دخانیات گلستان ضمن تایید خودسوزی یکی از کارکنان شرکت دخانیات در خصوص آخرین جزئیات این حادثه گفت: «موضوع اصلی این نیرو، انتقال او بوده است. انتقال و جابه‌جایی نیروها در بخش‌های مختلف امری طبیعی است اما او حاضر به پذیرش این مسأله نشد. مدیر براساس صلاحدید خود این نیرو را به کارخانه دخانیات قرق منتقل کرد. او نیز مقابل اداره دخانیات با استفاده از بنزین خودسوزی کرد. در حالی که یک چاقو به دست داشت همکاران‌مان را تهدید کرد که اگر جلو بیایند آنها را هم به آتش می‌کشد. این فرد پس از حضور در شرکت دخانیات به‌سرعت وارد ساختمان اداری شد. همکاران از روی دلسوزی سعی کردند مانع این اقدام شوند اما فایده‌ای نداشت و این فرد اقدام به خودسوزی کرد.»

هنوز هم شوکه‌ایم

مدیر روابط‌عمومی شرکت دخانیات گلستان با بیان اینکه پس از اقدام به خودسوزی با وجود آنکه همکاران ما شوکه شده بودند اما بلافاصله به اورژانس اطلاع دادند، ادامه داد: «یکی از همکاران در همان لحظه با سرعت عمل بالا با کپسول آتش‌نشانی، آتش را خاموش کرد. از آنجایی که خیابان شهیدفلاحی یک‌طرفه است اورژانس کمی در ترافیک معطل شده بود اما به هرحال این فرد به مرکز درمانی منتقل شد و هم‌اکنون تحت درمان قرار دارد. آرزوی ما این است که این فرد به‌زودی سلامتی خود را به‌دست بیاورد و به محل کار خود برگردد اما این روش نامطلوبی است. خودسوزی به‌دلیل اعتراض علاوه بر آنکه آن دستگاه مربوطه را در مسیر اخبار منفی قرار می‌دهد، شائبه‌های نامطلوبی مبنی بر عدم‌پرداخت حقوق و اخراج در اذهان‌عمومی ایجاد می‌کند که به هیچ‌عنوان کار پسندیده‌ای نیست.»

او با بیان اینکه علت این حادثه اخراج یا عدم‌پرداخت حقوق نبوده است، ادامه داد: «این مرد از نیروهای اصلی ما بوده و سال‌هاست که در ستاد مجتمع دخانیات گرگان مشغول کار است. انسان خوش‌اخلاقی بود اما در چه فشار روحی‌وروانی قرار داشت که دست به چنین اقدامی زد، مشخص نیست.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.