ماجرای دزدی جنجالی از آقای وزیر

دستگیری سارق حرفه‌ای که گوشی وزیر ورزش و جوانان را سرقت کرده بود

نمی‌دانست که سوژه‌اش، یکی از مسئولان مهم کشوری است. به دنبال او رفت، در شلوغی جمعیت او را زیرنظر گرفت و در یک فرصت مناسب گوشی تلفن همراهش را دزدید. بدون اینکه کسی متوجه شود. گوشی را برداشت و با خودش برد و فروخت. درست مثل بقیه گوشی‌هایی که هرروز از مردم سرقت می‌کرد. این دزد حرفه‌ای و سابقه‌دار، بعد از سرقت تازه متوجه شد که وزیر ورزش را هدف قرار داده است. او گوشی وزیر ورزش و جوانان را دزدیده بود. سارق حرفه‌ای که مردم بالا شهر، آنهایی که در مراسم افراد سرشناس شرکت می‌کردند و آنهایی که به مساجد شمال پایتخت می‌رفتند را هدف دزدی‌های سریالی خود قرار می‌داد. او که حالا برای بار هفتم دستگیر شده است، ماجرای دزدی از وزیر را روایت می‌کند.

روز یازدهم اردیبهشت بود. حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تشییع مرحوم نادر طالب‌زاده از مقابل سازمان صداوسیما حضور پیدا کرد. در این مراسم متوجه شد که گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده‌اند. گوشی تلفن همراه آقای وزیر داخل جیب کتش بود. در آن شلوغی و ازدحام جمعیت کسی متوجه این سرقت نشده بود. این اتفاق جنجالی باعث شد که پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت تشکیل شود. بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت مامور رسیدگی به این پرونده شدند.

شناسایی سارق

تیم تجسس در ابتدا به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. در این دوربین‌ها، تصاویر یک مرد مشکوک نظر ماموران پلیس را جلب کرد. با اطلاعات بیشتر و بررسی تصاویر سارقان سابقه‌دار، ماموران پلیس متوجه شدند که تصویر بدست‌آمده متعلق به یک دزد حرفه‌ای و سابقه‌دار است. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری او از سوی ماموران آغاز شد. مجرم سابقه‌دار 6 بار به اتهام جيب‌بري به زندان رفته بود. همین مسأله نشان می‌داد که سارق تلفن همراه وزیر، همین فرد باشد. با اين سرنخ، ماموران پاتوق‌هاي احتمالي مجرم سابقه‌دار را زيرنظر گرفتند تااينكه مخفيگاه اصلي او در خارج از تهران شناسايي شد. پلیس بلافاصله به مخفیگاه این مرد رفته و در یک عملیات او را دستگیر کرد. این در حالی است که در بازرسی از مخفیگاه این مرد سابقه‌دار، تعدادي رم تلفن همراه و 5 گوشي موبايل كشف شد. ماموران پلیس در بررسی‌های خود دریافتند که این گوشی‌ها سرقتی است و صاحبان آنها نیز شناسایی شدند.

اعتراف به سرقت

در ادامه متهم نیز تحت بازجویی قرار گرفت. او دزدی از آقای وزیر را منکر شد و در تحقیقات ابتدایی به ماموران پلیس گفت: «من گوشی را روی زمین پیدا کردم و برداشتم. اصلا از ماجرای دزدی خبر ندارم.»

با این‌حال این مرد تحت بازجویی‌های بیشتر قرار گرفت و این‌بار راز سرقت‌های سریالی‌اش را فاش کرد. او به دزدی از آقای وزیر نیز اعتراف کرد و گفت: «سال‌هاست که جیب‌بری می‌کنم. معمولا به مناطق بالای شهر می‌روم و جیب‌بری می‌کنم. در مراسم افراد سرشناس شرکت می‌کنم. خودم را ناراحت نشان می‌دهم و از افرادی که ظاهری آراسته دارند، سرقت می‌کنم. معمولا هم گوشی تلفن همراه را می‌دزدم. تا به‌حال 6 بار به اتهام جیب‌بری دستگیر شدم. آخرین بار یک سال پیش بود که از زندان آزاد شدم و دوباره دزدی‌هایم را شروع کردم. گاهی اوقات هم به مساجد شمال تهران می‌رفتم و در مراسم‌های مختلف از مردم سرقت می‌کردم.»

فروش گوشی وزیر

او در ادامه اعترافاتش گفت: «ماجرای دزدی از آقای وزیر هم به همین مسأله برمی‌گردد. من اصلا نمی‌دانستم که او وزیر مملکت است. آن روز وقتی متوجه شدم که مراسم سوگواری و تشییع نادر طالب‌زاده است، به آنجا رفتم چون می‌دانستم افراد سرشناس زیادی در آنجا حضور می‌یابند. من هم به آن مراسم رفتم. حتی تصورش را هم نمی‌کردم که مستقیم به سراغ وزیر بروم. فقط در آن شلوغی مردی را دیدم که کت‌وشلوار به تن داشت. چند نفر هم مثل بادیگارد دور و برش بودند. از ظاهر آن مرد احساس کردم که باید فرد پولداری باشد، اما هرگز فکرش را نمی‌کردم که مسئول مهم مملکت باشد. برای همین او را هدف گرفتم. به سراغش رفتم و در یک فرصت مناسب، گوشی‌اش را از جیب کتش سرقت کردم. گوشی تلفن همراه وزیر جی 5 بود. پس از سرقت به بازاري در اسلامشهر رفتم و در آنجا گوشی را به مبلغ 200 هزارتومان فروختم. با این‌حال نمی‌دانستم که وزیر را هدف سرقت قرار داده‌ام.»

متهم در بازجويي‌ها به بيش از 20 سرقت سريالي اعتراف کرد. پس از اعتراف این مرد، او با قرار قانونی روانه بازداشتگاه شد و در نهایت تحقيقات براي كشف جرايم احتمالي ديگر از سوی ماموران پلیس پایتخت ادامه یافت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.