از فقر سوخت در بریتانیا تا شکست ایالات متحده در کنترل سلاح گرم

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 23 می 2022

تایمز در صفحه نخست خود بر نگرانی‌های فزاینده در مورد مشکل «فقر سوخت» در انگلستان متمرکز است. گاردین از وضعیت بحرانی سلامت روان کودکان گزارش داده و واشینگتن‌پست از شکست ایالات متحده آمریکا در کنترل سلاح گرم گفته است.

تایمز

بحران هزینه زندگی و درخواست اقدام برای کاهش آن همچنان در صفحه نخست روزنامه‌های بریتانیایی جا دارد. نگرانی‌های فزاینده در مورد مشکل «فقر سوخت» در انگلستان بر صفحه نخست تایمز حاکم است. «پیش‌بینی شده فقر سوخت به 40 درصد خانوارها آسیب بزند» عنوان گزارش اصلی این روزنامه است. در گزارش آمده: «یکی از پنج خانوار در حال حاضر در فقر سوخت به سر می‌برد و بیش از 10  درصد درآمد خالص برای قبض‌های انرژی هزینه می‌شود که این رقم ممکن است در ماه اکتبر دو برابر شود.»روزنامه تایمز

گاردین

«سلامت روان کودکان در وضعیت بحران است و موارد در حال افزایش» عنوان گزارش اصلی گاردین است.

این روزنامه در گزارش خود گفته: «هم اکنون، ​​بیش از 400 هزار کودک و نوجوان هر ماه به دلیل مشکلات مربوط به سلامت روان تحت درمان قرار می‌گیرند. این تعداد بیمار زنگ خطر را درباره مقیاس مشکلات پس از همه‌گیری کووید-19 به صدا در می‌آورد.»

تصویر اصلی جشن هواداران منچسترسیتی را در زمین فوتبال ورزشگاه اتحاد (Etihad) پس از پیروزی این تیم نشان می‌‌دهد.

(منچستر سیتی با پیروزی سه بر دو مقابل استون ویلا، قهرمان لیگ برتر فوتبال انگلیس شد.)روزنامه گاردین

 واشینگتن‌پست

«از سندی‌هوک تا بوفالو: 10 سال شکست در کنترل سلاح گرم» و «بارها و بارها کنترل اسلحه با مانع رو به رو شد» عناوین گزارشی در صفحه نخست واشینگتن‌پست است. گزارش گفته: «در بحبوحه وقوع هزاران تیراندازی جمعی ( mass shooting)، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، نقش اساسی در شکست تلاش‌ها برای تصویب قانون مهم سلاح گرم داشته است.»

 (چهاردهم دسامبر ۲۰۱۲، آدام لانزای ۲۰ ساله با حمله به دبستان سندی‌هوک در نیوتاون در ایالت کانتیکات ۲۶ نفر را کشت.  شنبه ،۱۴ می 2022، جوانی 18 ساله به سوپرمارکتی در منطقه سیاهپوست‌نشین شهر «بوفالو» در ایالت نیویورک آمریکا حمله مسلحانه کرد و ۱۰ نفر را کشت.)واشینگتن پست

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.