از ناپدیدشدن مرموز معین شریفی تا پیگیری جنایی

پلیس استان گلستان از بازداشت سه نفر در این پرونده معمایی خبر داد

پرونده معین شریفی چند روزی است که وارد فاز جنایی شده؛ جست‌وجوی امدادگران در جنگل‌های کردکوی به پایان رسیده و حالا تنها نیروهای پلیس هستند که به دنبال این مرد جوان می‌گردند. 27 روز از ناپدیدشدن او می‌گذرد. حالا معمایی‌ترین پرونده پیش روی پلیس گلستان قرار گرفته است. پرونده‌ای که با گم‌شدن مرموز در جنگل آغاز شد و حالا در مسیر جنایی قرار گرفته است.

در تازه‌ترین خبر رئیس ‌پلیس آگاهی استان گلستان نیز خبر از بازداشت سه نفر در این پرونده داد. این در حالی است که او چند فرضیه را نیز در این پرونده محتمل می‌داند.

امدادگران هلال احمر، نیروهای محلی، کوهنوردان و از طرف دیگر مأموران پلیس آگاهی همگی از 27 روز پیش بسیج شدند. شاید بتوانند خبری، ردی یا اثری از معین شریفی پیدا کنند. ولی هنوز هم کسی نتوانسته معمای این ناپدیدشدن عجیب را حل کند.

امدادگران گلستان درست چند وقت بعد از پیداشدن جسد سها، باز هم مأموریتی جدید این‌بار در جنگل‌های کردکوی آغاز کردند. اما حتی یک رد و نشانه هم از معین شریفی پیدا نشده است.

جستجو‌های بی‌نتیجه

مردی که بعدازظهر سه‌شنبه، بیست‌وپنجم شهریور با شاگرد مغازه‌اش تماس گرفت و گفت که تا نیم ‌ساعت دیگر به مغازه می‌رسد. اما تماس‌ها قطع شد. موبایل در دسترس نبود و دیگر هیچ اثری از این مرد جوان پیدا نشد. پلیس خودروی این فرد را در محدوده خیابانک پارک جنگلی کردکوی یافت.

مردان سرخ‌پوش هلال ‌احمر چندین شبانه‌روز جای ‌جای این منطقه را جست‌وجو کردند. به امید پیدا شدن نشانه‌ای از معین همه جا را گشتند،اما فایده‌ای نداشت. آنها حتی با اعلام فراخوان عمومی از همه نیروها کمک خواستند تا جست‌وجوهای گسترده‌ای را در این جنگل انجام دهند.

نیروهای امدادگر و کوهنورد شهرستان و استان گلستان در سطح جنگل‌های کردکوی برای پیداکردن معین شریفی، دست به کار شدند. نیروهای هلال ‌احمر فراخوان عمومی دادند تا هر کوهنورد و نیروی محلی و امدادگری که به آن منطقه آشناست، روز جمعه، یازدهم مهر، در جست‌وجوی همگانی در جنگل امام رضای کردکوی حاضر شوند. با این حال این جست‌وجو هم به نتیجه‌ای نرسید. تا اینکه درنهایت این پرونده وارد فاز جنایی شد. از روز دوازدهم مهر فقط پلیس آگاهی روی این پرونده کار کرد تا شاید بتواند سرنخی از این مرد جوان پیدا کند ولی هنوز هم هیچ ردی یافت نشده است.

فرضیه جنایت

سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان صبح دیروز آخرین جزئیات بررسی این پرونده معمایی را تشریح کرد. او در این‌باره گفت: «تا کنون سرنخی از کوهنورد گمشده در جنگل‌های شهرستان کردکوی به دست نیامده است. بنابراین فرضیه‌های همچنان در دست بررسی است. بعد از آخرین تماسی که این فرد با یکی از دوستانش داشت دیگر خبری از او نشد. تلاش گروه‌های عملیات جست‌وجو نیز بی‌نتیجه بوده است. پرونده‌ای برای گم‌شدن این فرد در پلیس آگاهی تشکیل شده است و بررسی‌ جوانب آن ادامه دارد اما هنوز سرنخی درباره وضع این جوان سی‌وشش ساله به دست نیاورده‌ایم.»

او فرضیه‌های مختلفی را در این زمینه بررسی کرد و با اشاره به یکی از این فرضیه‌ها گفت: «فرضیه‌های مختلفی درباره وضع این فرد مطرح شده و پلیس از نظر جنایی در حال بررسی آن است. در همین زمینه روابط این فرد را به ‌طور کامل بررسی کردیم اما سرنخی پیدا نشد. ‌سال 94 یکی از برادران این فرد به کشور دیگری مهاجرت کرد. بنابراین فرضیه‌ای هم وجود دارد که این فرد هم به علت مسائل خانوادگی و مشکلاتی که داشت، اقدام به چنین کاری کرده باشد اما همه این مسائل در حد یک فرضیه است. در حال حاضر ما با فرضیه جنایت به این موضوع نگاه می‌کنیم و در دست پیگیری است. ما در این مورد ۳ نفر را دستگیر کرده‌ایم و تحقیقات همچنان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. هوشنگ عبدالله زاده می‌گوید

    با سلام ضمن ابراز تاثر شدید از این حادثه ناگوار.لطفا دکتر صورت امکان مامورین محترم آگاهی به دو مطلب بیشتر توجه کنند
    اول اینکه آیا آخرین تماس به واقع توسط خود معین با شاگردانه شده چه این که حتی در صورت صحت ادعای شاگرد و برقراری ارتباط میتواند تماس گیرنده فردی غیر از معین باشد.
    دوم از وزارت مخابرات بخواهند نقطه خاموش شدن گوشی و نقطه تماس با مغازه را مشخص کنند .خیلی از زوایای پنهان روشن خواهد شد.انشاءالله

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.