دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است

ابراهیم رئیسی تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است هر کسی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند اگر با قدمش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از فارس، رئیس جمهور گفت: دلیل اینکه روحانیت با وجود همه شایعات و تهمت‌ها در دل مردم جای دارد، این است که عالمان دینی در جایگاه دیانت هستند نه سیاست، این افراد به مردم نمی‌گویند بروید بلکه می‌گویند بیایید این افراد اهل عمل هستند، در دوران دفاع مقدس نیز وقتی موضوع جهاد را مطرح کردند خود در جبهه حضور پرشور داشتند.
  سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در کنگره 4000 شهید روحانی که در مصلای شهر مقدس اظهار کرد: قرار بود بنده در این کنگره حضور یابم اما وضعیت اینگونه رقم خورد که به صورت تصویری سلام و احترام خود را به علما و خانواده شهدا اعلام کنم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال به موجب رحمانیتش برای هدایت انسان کتب و رسول را نازل کرد، اضافه کرد: انسانیت انسان در پرتو ارتباط با وحی و با خدا شکل می‌گیرد، معلم بشریت نبی اعظم و نیروهای الهی هستند و ائمه پیشوایان دین هستند.

رئیس جمهور از عالمان دینی به‌عنوان وارثان انبیا نام برد و گفت: این افراد در معرفت افزایی و زنده کردن فطرت‌ها و همچنین تحقق ارزش‌های دینی نقش مهمی بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه علما وظیفه دارند که در مبارزه با ظلم و تبعیض نقش‌آفرینی کنند، تصریح کرد: علمای دین بر همین سلوک زندگی کردند و الگو و اسوه برای همه شدند، زندگی عالمان بزرگ بر همین مبنا بوده است، تفسیر و تبیین دین و مهارت دینی و مبارزه با فساد و ظلم مهم‌ترین وظایف این افراد بوده است.

 

شهدای روحانی برای مقاومت و بصیرت‌آفرینی از هیچ کسی هراس نداشتند

رئیسی با بیان اینکه روحانیت همیشه پیشتازان و آموزگاران بزرگ برای بشریت در طول تاریخ بوده‌اند، گفت: امام بزرگوار نیز در عرصه مبارزه با ظلم و تبین دین و مبارزه با فساد و تبعیض یک الگو هستند و رهبری، علما، مراجع و بزرگان حوزه علمیه قم همچنان خط امام را دنبال می‌کنند و در این عرصه آنچه که مهم است این است که بدانیم شهدای روحانی برای ایستادگی، مقاومت، مقاومت آفرینی و بصیرت آفرینی از هیچ کسی هراس نداشتند و همواره به تکلیف و وظیفه خود عمل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه علما همیشه در همه سختی‌ها در کنار مردم بودند، عنوان کرد: در همین شرایط کرونایی روحانیت در راستای خدمت به مردم تلاش بسیاری داشته است، بنده تماسی با رؤسای برخی از بیمارستان‌ها داشتند و آن‌ها گفتند که عرصه‌هایی از جهاد و خودگذشتگی از روحانیت در بیمارستان‌ها مشاهده شد که این قشر را بهتر به مردم معرفی کرد.

رئیسی عنوان کرد: دلیل اینکه روحانیت با وجود همه شایعات و تهمت‌ها در دل مردم جای دارد، این است که عالمان دینی در جایگاه دیانت هستند نه سیاست، این افراد به مردم نمی‌گویند بروید بلکه می‌گویند بیایید این افراد اهل عمل هستند، در دوران دفاع مقدس نیز وقتی موضوع جهاد را مطرح کردند خود در جبهه حضور پرشور داشتند.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین آمار شهدا در میان اقشار به روحانیت اختصاص دارد و این آمار نشان از پیشتازی این قشر در امر جهاد است، امروز وضعیت طلاب و فضلای حوزه علمیه قابل تأمل است، اگر دریافتی‌ها را نگاه کنیم، کمترین میزان دریافتی به این افراد اختصاص دارد، این یعنی کمترین دریافتی و بیشترین نقش‌آفرینی را در نظام اسلامی روحانیت دارد.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به سبک زندگی شهدای ترور حرم رضوی گفت: این شهدا در دل مردم جا دارند.

وی خطاب به خانواده معظم شهدا گفت: خون مطهر شهدا از عالم گره‌زدایی کرد و خون شهدا امتداد خون اباعبدالله(ع) است و آثار و برکات این خون در آینده بیشتر مشخص می شود.

رئیسی با بیان اینکه به برکت خون شهدا چهره جاهلیت مدرن امروز در عالم برملا شده است، عنوان کرد: آنچه از بیداری اسلامی در منطقه شاهد هستیم به برکت خون شهداست، یمن، یمن دیروز است که توانسته هفت سال مقاومت کند.

وی با تاکید بر اینکه خون شهدا از مشکلات عالم اسلام گره زدایی می‌کند، گفت: گوش ما باید پیام شهدا که استقلال و آزادی، مقاومت در برابر دشمنان، ساختن کشور، رفع مشکلات معیشتی مردم، توجه به مردم، وحدت و انسجام ملی، پاسداشت از ارزش‌های ملی و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است را بشنود.

رئیسی گفت: ما در حمایت مردم از انقلاب، اسلام و رهبری هیچ تردیدی نداریم اما در کسوت خدمتگزار مردم بودن این را دیده‌‍ایم که صادق بودن با مردم چقدر در پیشبرد اهداف تاثیر دارد.

وی ادامه داد: در یک جنگ سایبری در یک لحظه همه پمپ بنزین های کشور را از کار انداختند اما مردم با هوشیاری دشمن را ناکام گذاشتند، در موضوع توزیع یارانه‌ها نیز دشمن به دنبال اهدافی بود که مردم او را ناکام گذاشتند.

رئیسی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیه کردند که مردم با طرح اصلاح اقتصادی همکاری کنند و مردم نیز به لطف خداوند متعال همراهی مطلوبی داشتند.

رئیس جمهور گفت: امروز با مدد الهی، رهبری‌های رهبری و پشتیبانی صاحب نظران مشکلات مردم به ویژه معیشتی را رفع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنان که مسئله مذاکره را دنبال می‌کنیم اما تحریم‌ها را به عنوان امری که بخواهیم زندگی مردم را متوقف بر آن کنیم، نمی‌دانیم؛ اینطور نخواهد بود که پیشرفت کشور را متوقف کنیم تا بخواهیم دیگران برای ما تصمیم گیری کنند و در همه جا اعلام کرده‌ایم که راهبرد ما راهبرد رهبری است.

رئیسی گفت: مهم‌تر از رفع تحریم‌ها تشکیل قرارگاهی برای خنثی سازی تحریم ها است که این موضوع با جدیت پیگیری شده و نیروهای ارزشی و انقلابی مشغول هستند تا مشکلات را رفع کنند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم است هر کسی بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند اگر با قدمش کاری کند که مردم مأیوس و ناامید شوند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر کسی در جهت امیدوار کردن ملت کاری کند در جهت نظام اسلامی حرکت کرده است.

رئیس دولت سیزدهم اظهار کرد: بنده آینده کشور را بسیار درخشان و امیدوار کننده می‌دانم و تلاش بنده این است که شبانه‌روز به برکت خون شهیدان به صورتی عمل کنم که مردم عزیز احساس عدالت و امنیت کنند و این امر را دستیافتنی و شدنی می‌دانم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.