برنامه‌ای هند برای قطع صادرات برنج چیست؟

منابع دولتی هند اعلام کردند این کشور به عنوان بزرگترین صادر کننده مواد خام، با وجود موجودی کافی برنج و پایین بودن قیمت محلی، برنامه‌ای برای محدود کردن صادرات این محصول ندارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ رویترز گزارش داد، هند در تاریخ ۱۴ مه، تنها چند روز پس از اعلام پیش‌بینی صادرات ۱۰ میلیون تُن گندم برای سال جاری، صادرات آن را از کشور به دلیل موج گرما که موجب از بین بردن محصول و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها شده بود، ممنوع کرد.

صادرات برنج از هند، دومین مصرف کننده بزرگ غلات در جهان، به رکورد ۲۱.۲ میلیون تُن در سال جاری مالی تا مارس ۲۰۲۲ رسید که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. سال گذشته صادرات برنج ۱۷.۸ میلیون تُن بوده است.

یک مقام دولتی هند که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «ما ذخایر برنج بیش از حد مورد نیاز داریم و هیچگونه نگرانی هم درباره قیمت‌ها و نیاز داخلی نداریم درنتیجه برای صادرات برنج آمادگی داریم. در این مرحله هیچ ممنوعیتی برای صادرات این محصول وجود ندارد.»

قیمت برنج با وجود افزایش صادرات آن به دلیل ذخایر عظیم این محصول در انبارها کاهش یافته است.

کریشنا رائو رئیس انجمن صادرکنندگان برنج هند نیز تاکید کرد: «نیازی به اعمال محدودیت صادراتی برای برنج وجود ندارد. با وجود اینکه قیمت گندم و صادراتش از جنگ اوکراین تاثیر پذیرفت اما دریای سیاه نه تولید کننده عمده و نه مصرف کننده بزرگی برای محصول برنج است. بنابراین برنج تحت تاثیر وقایع جنگ اوکراین قرار نمی گیرد.»

قیمت برنج صادراتی هند در هفته گذشته با کاهش چشمگیری که در ۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده به پایین‌ترین قیمت خود یعنی ۳۵۰ تا ۳۵۴ دلار در هر تُن رسید./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.