هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره پیشگیری از آبله میمونی

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اولویت باید کنترل آبله میمون در کشورهایی باشد که این ویروس هنوز شیوع پیدا نکرده است.

به گزارش «شهروند آنلاین» به نقل ازایرنا، سیلوی برایاند، مدیر تیم آمادگی جهانی برای خطرات عفونی روز جمعه گفت که این مساله می تواند از طریق اقدام سریع به نتیجه برسد.

آبله میمون، به طور معمول یک عفونت ویروسی خفیف در کشورهای آفریقایی است، اما گسترش آن به کشورهای غیر بومی مانند اروپا و ایالات متحده نگرانی هایی را ایجاد کرده است. تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد ابتلا به آبله میمون در کشورهایی که ویروس پیشتر در آنجا وجود نداشت، گزارش شده است.

برایاند در یک جلسه فنی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به آبله میمون گفت:اگر اقدامات درست را همین حالا در دستور کار قرار دهیم می توانیم آن را به راحتی کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یک دریچه فرصت برای جلوگیری از شیوع بیشتر وجود دارد، از عموم خواست از آنجایی که انتقال این ویروس بسیار کندتر از ویروس های دیگر مانند کرونا است، نگرانی در این مورد نداشته باشند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت اعلام کردند که هیچ نیازی برای واکسیناسیون عمومی در حال حاضر وجود ندارد اما واکسیناسیون هدفمند درصورت امکان برای تماس های نزدیک با افراد آلوده صورت گیرد.

روزاموند لوئیس رئیس بخش آبله که بخشی از برنامه اضطراری سازمان جهانی بهداشت است، گفت: بررسی موارد ابتلا، ردیابی تماس آنها و قرنطینه در خانه بهترین گزینه خواهد بود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.