شانس پیروزی سینمای ایران در فستیوال امسال کن چقدر است؟

آیا «برادران لیلا»ی سعید روستایی می‌تواند سینمای ایران را در فستیوال امسال کن سربلند کند؟

پولاد امین، شهروندآنلاین: جشنواره کن به روزهای اوجش رسیده. به خصوص برای ما ایرانی‌ها که بعد از نمایش فیلم «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی به‌نظر می‌آید که تعلیق بزرگ فستیوال- که فیلم ایرانی فستیوال چگونه خواهد بود و با چه واکنش‌هایی مواجه خواهد شد- به پایان رسیده و حالا دیگر می‌توانیم یک ارزیابی کامل از فستیوال امسال کن داشته باشیم و شانس موفقیت نماینده ایران را در گرفتن نخل طلای امسال به پیش‌بینی بنشینیم.

ولی با این‌حال هنوز و هم‌چنان ابری از ابهام و تعلیق در آسمان آبی کن دیده می‌شود. بله؛ «برادران لیلا» بعد از نمایش جشنواره‌ای‌اش واکنش‌های مثبت زیادی را باعث شد و در سالن نمایش فیلم نیز با تشویق طولانی‌مدت تماشاگران مواجه شد. حواشی فتوکال‌ها و دیگر جلسات عکاسی و فرش قرمز عوامل این فیلم نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد. اینکه فکر کنیم می‌توانیم امیدوار به دیدن نخل طلای امسال در دستان سعید روستایی باشیم، کافی نیست. بگذریم از اینکه کتمان هم نمی‌توان کرد که بخش اعظمی از این واکنش‌ها و حواشی یا در رسانه‌های فارسی‌زبان بوده یا در نشریاتی که سینمای ایران برایشان قابل‌توجه به‌نظر می‌رسد. در این میان این واقعیت هم که برخلاف ادعاهای رسانه‌های ایرانی، موضع‌گیری رسانه‌های غربی در قبال «برادران لیلا» چندان هم مثبت نبوده؛ عامل مهم دیگری است که می‌تواند امیدها برای دریافت اولین نخل طلای مستقل ایرانی‌ها را کاهش دهد.

با تمام این اوصاف، اما، «برادران لیلا» هنوز و هم‌چنان در میان فیلم‌هایی است که در شب پایانی جشنواره می‌توانند با نخلی یا جایزه مهم دیگری حاضران در سالن اهدای جوایز را شگفت‌زده کنند. یکی از 9-8 فیلم اول جدول ستاره‌های منتقدان که حکایت از استقبال نسبی منتقدان سینمایی از فیلم پرستاره سعید روستایی دارد که البته ستاره‌هایش در کن، در کنار ستاره‌های بین‌المللی آن جلوه‌ای را که در سرزمین مادری داشتند، از دست داده‌اند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.