«برادران لیلا» از نظر منتقدان سینمایی/ آیا نخل طلا به ایران می رسد؟

«برادران لیلا» اما از نظر کلیت منتقدان فیلمی چندان راضی‌کننده نبوده- و حداقل اینکه این فیلم دو ساعت و چهل‌وپنج دقیقه‌ای- که از آن به‌عنوان طولانی‌ترین فیلم این دوره جشنواره یاد می‌شود از نظر منتقدین شانس زیادی برای دریافت نخل طلا ندارد.

«برادران لیلا» که در خلاصه داستانش آمده که «روایت داستان زنی به نام لیلاست که در سن چهل سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از والدین و چهار برادرش کرده و حالا در شرایط تحریم اقتصادی ایران تصمیم می‌گیرد با راه‌اندازی کسب‌وکاری برادرانش را نجات دهد»؛ از نظر منتقدان بین‌المللی با گرفتن 3/2 امتیاز در رده نهم فیلم‌های جشنواره تا امروز قرار دارد.

بنابراین گزارش از نظر منتقدان اسکرین اینترنشنال فیلم «تصمیم به ترک کردن» ساخته پارک چان-ووک با امتیاز 2/3 امتیاز بیشترین توجه را به خود جلب کرده است. پس از آن فیلم «زمان آرماگادون» ساخته جیمز گری با 8/2 و فیلم‌های EO ساخته یرژی اسکولیمووسکی و «توری و لوکیتا» ساخته برادران داردن با 7/2 امتیاز قرار دارند. فیلم «همیشه جوان» ساخته والریا برونی تدشی با8/1 نیز پایین‌ترین امتیاز را کسب کرده است.

در این بین دو سینماگر ایرانی موقعیت نسبی قابل‌توجهی در جدول منتقدان دارند. «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی 2 امتیاز از منتقدان گرفته و «برادران لیلا»ی سعید روستایی نیز 3/2 امتیاز دریافت کرده است.

منتقدان نشریه‌های فرانسوی اما حتی در قیاس با منتقدان بین‌المللی نیز نمره‌های پایین‌تری به فیلم «برادران لیلا» داده‌اند. بنا به جدول امتیازدهی منتقدان فرانسه، فیلم «برادران لیلا» تنها از سوی یک منتقد شایسته دریافت نخل طلا بوده و این در حالی‌ ‌است که فیلم‌هایی چون «زمان آرماگدون» جیمز گری و «همسر چایکوفسکی» سربرنیکوف به ترتیب از طرف ۵ و ۴ منتقد شایسته دریافت نخل طلایی شناخته شده‌اند.

فیلم «برادران لیلا» در جدول منتقدان از سوی چهار مجله نیز یک ستاره دریافت کرده که امتیاز پایینی قلمداد می‌شود. منتقدان سه نشریه مطرح سینمایی فرانسه نیز به جدیدترین ساخته روستایی ۲ ستاره و یک نشریه به این فیلم ۳ ستاره اعطا کرده است. این امتیازدهی در حالی صورت گرفته است که هنوز منتقد کایه‌دوسینما و لاپاریسین فیلم روستایی را ندیده‌اند و نظر خود را درباره آن عنوان نکرده‌اند.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.