نظر منتقدان نسبت به فیلم «تصور» + ماجرای فیلم

دیگر فیلم ایرانی حاضر در جشنواره کن «تصور» ساخته علی بهراد است که در بخش هفته منتقدان در کنار 6 فیلم دیگر حضور دارد. فیلمی که با اینکه در رقابت برای دریافت نخل طلای کن حضور ندارد، ولی با این‌حال در نمایش خود توجه منتقدان رسانه‌های بین‌المللی را جلب کرده است.

«تصور» به ‌کارگردانی علی بهراد و بازی لیلا حاتمی بعد از نمایش در بخش هفته منتقدین توانسته با واکنش‌های مثبت مواجه شود. به عنوان مثال تیم گریرسون منتقد شناخته‌شده اسکرین دیلی این فیلم را «یک درام‌ نرم با یک اتمسفر رویایی» توصیف کرده و در ادامه نیز نوشته که «کارگردان این فیلم، علی بهراد، به سوال‌های زیادی در این فیلم پاسخ نداده و به تماشاگر اجازه می‌دهد پس از پایان فیلم‌ درباره آنها فکر کند. فیلم یک تن رویاگونه دارد که انگار برخی از چیزهایی که تماشا می‌کنیم در حقیقت اتفاق نمی‌‌افتد.» به باور تونی گریرسون؛ «آنچه درباره‌ این فیلم جذاب است این است که فرصت آن را دارید که جاهای خالی‌اش را خودتان پر کنید.»

رافائلا سیلز راس نیز در پلی‌لیست این فیلم را به‌عنوان «فیلمی که در آن به عشق ادای احترام می‌شود» ستوده؛ اما به آن نمره B- داده است. از نظر این نویسنده رابطه‌ پویا و ظریف بین راننده‌(مهرداد صدیقیان) و مسافر( لیلا حاتمی) بزرگ‌ترین دستاورد علی بهراد در این فیلم است. فیلمی که با الهام از وونگ کاروای و ریچارد لینک لیتر تماما در شب می‌گذرد و داستان عاشقان محکوم شده‌ای را روایت می‌کند که در یک وضعیت بی‌زمانی، میان غروب و سحر معلق مانده‌اند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.