صرفه‌جویی ارزی با تولید جلیقه ضدگلوله

میلاد بداغی آراسته، با تاکید بر این که ساخت جلیقه ضدگلوله خروج ارز از کشور را کاهش داد، گفت: با ساخت هر جلیقه حدود ۴۲۰ دلار از خروج ارز جلوگیری می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ به نقل از خبرگزاری علم و فناوری، همواره با پیشرفت علم، کشورها در حوزه تجهیزات نظامی به فکر ساختاری برای تجهیزات بوده‌اند به‌طوری‌که علاوه بر قدرت دفاع بالا از وزن سبک‌تری برخوردار باشند.

در کشور ما با واردات جلیقه‌های ضدگلوله که معمولاً از کیفیت مناسبی نیز برخوردار نبودند مبالغ هنگفتی ارز خارج می‌شد اما چند سالی است که یکی از جوانان این مرزوبوم با تحقیقات فراوان موفق به ساخت جلیقه و البسه ضدگلوله کلاس IIIA شده است.

میلاد بداغی آراسته بابیان اینکه متولد ۱۳۷۳ و ساکن همدان است، گفت: از سال ۱۳۹۷ شرکت دانش‌بنیان میرانکو پارس تأسیس شد و باگذشت چهار سال به موفقیت‌های چشم‌گیری رسیده‌ایم. جلیقه ضدگلوله کلاس IIIA، البسه، کیف و کفش ضدگلوله و مقاوم در برابر پرتاب از تولیدات این شرکت است.

مدیر شرکت دانش‌بنیان میرانکو پارس در خصوص جلیقه ضدگلوله کلاس IIIA یادآور شد: این جلیقه ضدگلوله نسبت به محصولات مشابه سبک‌تر و مقاوم‌تر است و علاوه بر اینکه به تائید مجموعه سپاه پاسداران و وزارت دفاع رسیده استاندارد ملی و دفاعی دارد. با تلاش فراوان موفق شدیم اولین شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بالستیک اقلام رزم نزدیک در کشور باشیم که تائید کارگروه سمتا را کسب کرد.

تلاش برای تولید جلیقه‌های بهتر و موثرتر

این فعال حوزه دانش‌بنیان در پاسخ به اینکه چرا وارد حوزه بالستیک شده است، گفت: هفته‌ای نیست خبری نخوانیم که در مرزهای ایران اسلامی نیرویی به شهادت رسیده و حتی جان مقامات خاص در کشور مورد تهدید است بنابراین باید جلیقه ضدگلوله‌ای طراحی می‌شد که بی‌نظیر باشد.

مدیر شرکت دانش‌بنیان میرانکو پارس با اشاره به اینکه در کشور تولید این محصولات در انحصار وزارت دفاع بود، افزود: متأسفانه گاهی محصولات حتی کیفیت هم نداشتند تا از جان افراد دفاع کنند و جلیقه‌ها، گلوله را از خود عبور می‌دادند.

بداغی با بیان اینکه چرایی ورود در حوزه بالستیک به دلیل ضعف موجود در کشور بود، تصریح کرد: بعد از امکان‌سنجی و مطالعات اولیه تصمیم گرفتیم بهترین محصول ایرانی را بسازیم که ازنظر مقاومت، وزن و قیمت رقیب نداشته باشد.

جلیقه ضدگلوله

او جلیقه ضدگلوله ساخته‌شده را در کلاس IIIA در دنیا دانست و افزود: تست‌های تخصصی روی این جلیقه انجام شد و توانستیم تست وزارت دفاع تست را با موفقیت پشت سر گذاریم.

مدیر شرکت دانش‌بنیان میرانکو پارس با اشاره به اینکه جلیقه تولیدشده سبک‌تر از محصولات دیگر است، گفت: این محصول نسبت به نمونه خارجی ۳۰ تا ۴۰ درصد وزن کمتر و حدود ۵۰ تا ۵۷ درصد با توجه به قیمت متغیر روز ارزان‌تر از نمونه محصول خارجی است. باقیمت تمام‌شده این محصول به ازای هر جلیقه حدود ۴۲۰ دلار از خروج ارز جلوگیری می‌کنیم.

او با بیان اینکه با حمایت سپاه انصارالحسین (ع) همدان فرآیند احداث کارخانه آغاز می‌شود، افزود: با احداث کارخانه برای ۱۲ نفر به‌صورت مستقیم و ۴۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم دارای اشتغال پایدار خواهند شد. معاونت علمی و پژوهشی و شخص سردار مجیدی از طرح پژوهشی حمایت کردند تا این طرح تبدیل به محصول قابل‌فروش تجاری شد.

صادرات جلیقه‌های تولید داخل از اسفند ماه

بداغی از اولین صادرات این محصول خبر داد و افزود: اسفند امسال اولین صادرات محصول را داریم و پارک علم و فناوری قول ارائه تسهیلات داده تا افزایش ظرفیت تولید داشته باشیم. این فعال حوزه دانش‌بنیان یکی از مشکلات اساسی در کشور را مدیریت جزیره‌ای عنوان کرد و گفت: اگر شخصی در حوزه نوآوری فعال باشد نیاز به یکپارچگی نهادهای متولی دارد درحالی‌که برخی نهادها توانایی برقراری ارتباط و کمک به فرد را ندارند.

او با اشاره به نام‌گذاری سال توسط رهبر انقلاب به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» خاطرنشان کرد: با این اقدام رهبری، نهادها جلساتی برگزار کردند تا سازمان‌های مختلف حمایت‌های خود از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان را بیشتر کنند.

مدیر شرکت دانش‌بنیان میرانکو پارس بابیان اینکه نیازهای داخل کشور به‌قدری است که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصول خود را به فروش برسانند، افزود: اگر نیازهای داخلی اولویت شرکت‌های دانش‌بنیان باشد قطعاً اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. سازمان‌ها مکلف‌اند اگر نمونه داخلی محصولی تولیدشده باشد از آن استفاده کنند و بعد از رفع نیاز داخل می‌توانیم به صادرات نیز فکر کنیم.

این فعال حوزه دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در کشور آن‌قدر مشکلات کوچک و بزرگ هست که محصولات صرف رفع مشکلات داخل کشور شوند، گفت: به‌طور مثال برای محصول ما آن‌قدر در داخل تقاضا هست و اندازه بازار کشور از حجم تولید ما بیشتر است که سقف تولیدات امسال حدود یک پنجم نیاز کشور است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.