آخرین وضعیت سلامت نوزاد رهاشده تهرانی؛ بچه نازی‌آباد

سرپرست بهزیستی استان تهران، توضیحاتی جدید و تکمیلی از وضعیت نوزاد تازه پیداشده در یکی از مناطق شهر تهران ارایه داد.

به گزارش «شهروند آنلاین»؛ سمانه زمانی، سرپرست بهزیستی استان تهران درباره کودک رهاشده در خیابان با این توضیح که سازمان بهزیستی نهاد تخصصی حوزه مخاطرات اجتماعی کودکان و نوزادان است، اظهارداشت: در پی پیدا شدن یک نوزاد رهاشده در محله نازی‌آباد شهر تهران و اطلاع‌رسانی به اورژانس اجتماعی بهزیستی و خط ۱۲۳ آن از طریق اورژانس ۱۱۵، بلافاصله تیم سیار حضور پیدا کرده و اقدامات اولیه به فوریت صورت پذیرفت.

زمانی افزود: نوزاد در بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) بستری و ارزیابی پزشکی و اقدامات درمانی لازم از طریق تیم درمانی بیمارستان آغاز و انجام شد.

وی گفت: معاون اجتماعی بهزیستی استان به بیمارستان اعزام شد تا شخصاً پیگیر امور شود که بلافاصله پس از حضور در بیمارستان محل نگهداری، جلسه تخصصی با متصدیان مربوطه برگزار و تعیین تکلیف نهایی، صورت پذیرفت.

زمانی با بیان اینکه برخلاف اخبار و عکس‌نوشته‌های منتشرشده در فضای مجازی، در حال حاضر شرایط جسمی نوزاد کاملا تحت کنترل و مساعد است، اظهار داشت: با توجه به بستری بودن این نوزاد در محیطی اختصاصی، هیچ فردی حق ورود به آنجا و تهیه عکس و خبر نداشته و لذا عکس‌های منتشرشده، غیرواقعی و خلاف واقعیت است؛ متأسفانه در این شرایط، عده‌ای دنبال موج‌سواری بر روی احساسات پاک مردم هستند که مردم نوع‌دوست و گرامی نباید، سخنان بیهوده این افراد مغرض و سوءاستفاده گر را بپذیرند و هم وطنان باید چنین رخدادها و اخباری را از مجاری معتبر و قانونی دریافت کنند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل تماس‌ها و مراجعات مکرر مردم نوع‌دوست و عزیز از اقصی نقاط کشور به منظور ابراز همدلی و همکاری و همچنین فراهم کردن فضایی آرام برای ارایه خدمات، نوزاد به یکی از بیمارستان‌های تخصصی کودکان منتقل شد تا در ادامه در یکی از سه شیرخوارگاه تحت نظارت بهزیستی در سطح استان تهران پذیرش و پس از بررسی‌های مددکاری و انجام مراحل قانونی برای بازپیوند به خانواده زیستی، خانواده جایگزین و یا در صورت داشتن شرایط واگذاری به خانواده‌های پشت نوبت در استان به فرزندخواندگی سپرده شود.

وی ادامه داد: بر خود لازم و شایسته می‌دانم از مدیریت بیمارستان حضرت امیر المومنین(ع)، مسئولان مربوطه و کادر درمانی تشکر کنم.

سرپرست بهزیستی استان تهران گفت: از حضور و تماس‌های مردم عزیز که مخلصانه با موضوع فوق با بهزیستی همراهی کرده کمال قدردانی دارم.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.