متجاوز کودکان اعدام می‌شود

پرونده عامل آزار و اذیت 10 کودک و 2 زن به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد

چند قدم تا پایان زندگی‌اش نمانده؛ مرد متجاوزی که با ورود به خانه‌های پایتخت‌نشینان کودکان را آزار و اذیت می‌کرد. او پس از تجاوز دست به دزدی نیز می‌زد. این مرد که پدرش هم سارق بوده در ٥ محله پایتخت نقشه‌هایش را اجرا می‌کرد.

هفتم دی‌ ‌سال 97 پرونده‌ای در کلانتری ١٣٠ نازی‌آباد تشکیل شد. پرونده‌ای که نشان می‌داد مرد سارق با ورود به یک خانه دختربچه هشت ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

این مرد همچنین بیش از ٢٠‌ میلیون تومان پول و طلای داخل خانه را دزدیده و با بستن دست و پای دختر هشت ساله و قراردادن او در داخل یکی از اتاق‌ها از محل متواری شده بود. همین شکایت کافی بود تا پرونده در اداره شانزدهم آگاهی بررسی شود.
همزمان با آغاز رسیدگی به این پرونده، پرونده‌های مشابه دیگری در مناطق مختلف خانی‌آباد، نازی‌آباد، منیریه، فلاح و مولوی مطرح شد. همه این پرونده‌ها به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

در همه آنها مردی با شیوه‌ای یکسان و با اطمینان از غیبت پدر و مادر، ضمن معرفی خود به‌ عنوان دوست خانوادگی اعتماد کودکان پنج تا سیزده ساله را جلب کرده و در ادامه علاوه بر سرقت طلا و پول از خانه‌ها، کودکان را نیز مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

او در تمامی سرقت‌های منجر به آزار و اذیت، در زمان ترک محل دست‌وپای کودکان را بسته و از خانه متواری می‌شد.

شکایت های مشابه

در ادامه دو پرونده سرقت خانه منجر به آزار و اذیت دیگر نیز به اداره شانزدهم ارجاع شد. در هر دو پرونده سارق دقیقا به همان شیوه و شگرد یعنی معرفی خود به‌ عنوان دوست صاحبخانه و به بهانه پرداخت بدهی خود وارد خانه شده بود. اما این‌بار دو زن جوان بیست‌وپنج و سی ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده و به همان شیوه از محل متواری شده بود.
با توجه به حساسیت پرونده، اقدامات ویژه پلیسی برای شناسایی و دستگیری این مرد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

درنهایت با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته متعلق به محدوده چندین محل سرقت، چند تصویر از متهم پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت.
با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته و استفاده از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و دیگر اقدامات پلیسی سرانجام یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام عارف سی‌ودو ساله شناسایی و شاکیان تصویر او را شناسایی کردند.

بازداشت مرد متجاوز

در بررسی سوابق عارف مشخص شد که او از ‌سال 80 تا کنون بیش از پانزده بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، مزاحمت، شرب خمر، اخلال در نظم و آسایش عمومی، تهدید و فحاشی، آزار و اذیت، نگهداری و مصرف شیشه، تخریب اماکن عمومی و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد (چاقو) دستگیر و روانه زندان شده است.

او آخرین بار اوایل ‌سال 97 از زندان آزاد شده بود. همچنین در بررسی سوابق دیگر اعضای خانواده عارف مشخص شد پدر او حدود ٣٠‌ سال پیش هنگام ارتکاب سرقت و تلاش برای فرار از دست مأموران پلیس هدف گلوله قرار گرفته و به هلاکت رسیده بود.
با شناسایی دقیق مخفیگاه عارف در منطقه جوادیه راه‌آهن، او ساعت ١٠ شامگاه چهارشنبه، دوازدهم دی ‌‌سال 97 دستگیر شد. همچنین در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر قابل توجهی از طلای سرقتی به همراه سلاح سرد مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.
متهم در همان تحقیقات اولیه به آزار و اذیت ١٠ کودک و نوجوان پنج تا سیزده ساله و همچنین آزار و اذیت دو زن جوان و سرقت اعتراف کرد. او در تحقيقات گفت: «معمولا زنگ خانه‌ها را مي‌زدم. گاهی اوقات در طول روز زنگ بیشتر از 2 یا 3‌هزار خانه را می‌زدم تا یک کودک جواب آیفون را بدهد.

اگر بچه‌اي آيفون را جواب مي‌داد، او را سوال و جواب مي‌كردم تا ببينم در خانه تنهاست يا نه. اگر تنها بود، به دروغ مي‌گفتم كه پول برايشان آورده‌ام. خودم را جای دوست پدرش جا می‌زدم، پس از آن وارد خانه‌ مي‌شدم و دست و پايشان را با طناب يا چسب مي‌بستم. بر اثر توهم ناشي از شيشه به سراغ كودكان می‌رفتم و آنها را مورد آزار و اذيت قرار می‌دادم. هر چه هم پول گیرم می‌آمد، قماربازی می‌کردم و می‌باختم.»
با اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات، بازپرس جنايي پایتخت پرونده اين متهم را به اتهام افساد في الارض به دادگاه انقلاب فرستاد. او پس از محاكمه در دادگاه انقلاب مفسد في ‌الارض شناخته و به اعدام محكوم شد و حکم اعدام او به تأييد قضات ديوان عالي كشور رسيد. بنابراین پرونده براي اجراي حكم به شعبه اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شده و قرار است که به زودي اجرا شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.