هلند اتانازی را برای کودکان یک تا 12 ساله قانونی می کند

وزیر بهداشت هلند گفت که قصد دارد با کارشناسان حقوقی در زمینه قانونی کردن اتانازی برای کودکان همکاری کند

کشور هلند در نظر دارد اتانازی (مرگ خودخواسته) را برای کودکان یک تا 12 ساله قانونی کند. هوگو د جونگ، وزیر بهداشت هلند این موضوع را در جلسه‌ای توجیهی مطرح کرد. این اقدام برای کودکانی انجام می‌شود که از بیماری لاعلاج که منجر به مرگ خواهد شد، رنج می‌برند.کودکان می‌توانند از 12 سالگی درخواست اتانازی کنند، اما نیاز به رضایت والدین دارند.

شهروندآنلاین: دولت هلند در نظر دارد اتانازی (شرایطی که در آن، زندگی بیمار بنا به درخواست خودش پایان می‌یابد) را برای کودکان یک تا 12 ساله که از بیماری لاعلاج رنج می‌برند، قانونی کند.

کودکان در هلند می‌توانند از 12 سالگی درخواست اتانازی کنند و به پزشکان اجازه داده می‌شود با در نظر گرفتن شرایط، انجام آن را برای کودکان از یک سالگی میسر کنند.

هوگو د جونگ، وزیر بهداشت هلند امکان کمک به کودکانی را که دچار بیماری لاعلاج هستند، مطرح و درباره پزشکانی صحبت کرد که مجبور به تسکین موقتی درد کودکان با آرامبخش و پایان دادن به زندگی آنان هستند.

مطرح شدن این موضوع به دنبال گزارشی است که سال گذشته متخصصان تهیه کردند و نشان دادند که گروهی از کودکان ممکن است از بیماری‌های لاعلاج رنج ببرند، زیرا پزشکان از عواقب برخی اقدامات درمانی می‌ترسند.

در هلند کودکان 12 تا 15 ساله می‌توانند با رضایت والدین یا قیم درخواست اتانازی کنند، در حالی که نوجوانان 16 و 17 ساله نیازی به رضایت والدین ندارند، اما باید آنان را از اقدام خود مطلع کنند.

وزیر بهداشت هلند گفت که می‌خواهد در این زمینه مطمئن شود که ضمانت‌های قانونی برای پزشکان و حمایت از حقوق کودکان وجود دارد.

هدف از این اقدام کمک به کودکانی است که از بیماری لاعلاج رنج می‌برند و در کوتاه‌مدت از دنیا می‌روند.

وزیر بهداشت هلند گفت که قصد دارد با متخصصان و کارشناسان حقوقی در این زمینه همکاری کند.

طبق گزارشی که در بیمارستان‌های آموزشی پزشکی گرونینگن، روتردام و آمستردام تهیه شده است بیشتر پزشکان معتقد بودند که اگر کودک از بیماری لاعلاج رنج می‌برد، پایان دادن به زندگی او به درخواست والدین پذیرفتنی است.

این گزارش همچنین نشان داد کودکان بسیاری از بیماری‌های لاعلاج رنج می‌برند و در انتظار مرگ هستند.

در نتیجه، این گزارش قانون جدیدی درمورد مجاز دانستن اتانازی برای کودکان زیر 12 سال پیشنهاد داد.

در هلند کودکان 12 تا 15 سال می‌توانند با رضایت والدین یا قیم درخواست اتانازی کنند، در حالی که نوجوانان 16 و 17 ساله نیازی به رضایت والدین ندارند، اما باید آنان را از اقدام خود مطلع کنند.

منبع: دیلی میل

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. رضا می‌گوید

    تمام خودکشی های خشن مثل خودسوزی و پرش از ارتفاع وغیره از بیماریهای اعصاب وروان میباشد چنانچه اجازه اتانازی داشته باشند آمار خودکشی های خشن به صفر میرسه و هزینه های درمان دولت و جامعه و خانواده هم به صفر میرسه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.