پسر نماینده مجلس در خط مقدم اوکراین/ اهمال پلیس در کشتار دانش‌آموزان تگزاس

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 28 می 2022

حضور فرزند نماینده مجلس بریتانیا در خط مقدم جنگ اوکراین و پیامدهای کشتار در مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا عناوین برخی از روزنامه‌های جهان در روز شنبه، 28 می بود.

مهم ترین عناوین برخی از روزنامه‌های جهان در روز شنبه، 28 می به شرح ذیل است؛

دیلی‌تلگراف

«باید حرکت کنیم، وگرنه خواهیم مرد: پسر نماینده توری در خط مقدم» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است همراه با تصویر پسر نماینده توری (حزب محافظه‌کار که حزب حاکم انگلستان است) در مجلس بریتانیا که هم‌اکنون در اوکراین می‌جنگد.

در گزارش این روزنامه آمده است: «در تصویر این ویدیو، بن گرانت، فرزند هلن گرانت، نماینده Maidstone  و Weal و سایر جنگجویان مشاهده می‌شوند که زیر آتش نیروهای روسی یک سرباز خارجی دیگر را به سمت مکانی امن می‌برند.»

نیویورک‌تایمز

روزنامه‌های آمریکایی شنبه، 28 می، بر تیراندازی مرگبار در مدرسه‌ای در تگزاس متمرکز بودند. «او التماس کرد: لطفا همین حالا پلیس بفرستید»؛ «یکی از مقامات پلیس اعلام کرد تعلل برای ورود، تصمیمی اشتباه بود» و «درخواست کمک از درون مدرسه» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در این گزارش آمده: «دختر کلاس چهارم ابتدایی پنهانی به پلیس زنگ زد و آرام صحبت کرد. در اطراف او، در اتاق 112 مدرسه ابتدایی راب (Robb)، بدن‌های بی‌حرکت همکلاسی‌هایش بودند و تعداد زیادی گلوله که فرد مسلح شلیک کرده بود. او درست بعد از ظهر که با فرد مسلح در کلاس بود، با اپراتور 911 صحبت کرد. او دوباره و دوباره تماس گرفت. او التماس می‌کرد که همین حالا پلیس بفرستید.

سه‌شنبه، بیست‌وچهارم ماه می، بین حدود ساعت 11:30 پیش از ظهر تا 1 بعد از ظهر، فردی مسلح 19 دانش‌آموز و دو معلم را در مدرسه ابتدایی راب در شهر اوالده، تگزاس کشت. به گفته استیون سی مک کراو، مدیر دپارتمان امنیت عمومی تگزاس، دانش‌آموزانی که با مرد مسلح در کلاس بودند، چندین‌بار با پلیس 911 تماس گرفتند، از جمله یک تماس طولانی که طی آن صدای تیراندازی‌ و سایر صداهای مربوط به این حمله شنیده می‌شد.»

(این دومین تیراندازی به‌شدت مرگبار در مدارس ابتدایی آمریکا در ۱۰ سال اخیر است. در روزهای گذشته انتقادها از کم‌کاری و اهمال پلیس برای متوقف‌کردن فرد مسلح، بالا گرفته است. گزارش‌هایی که به نقل از شاهدان عینی منتشر شده پلیس را به اکراه در مواجهه با مهاجم که در داخل مدرسه مشغول تیراندازی بود، متهم کرده است. از زمان آغاز تیراندازی تا هنگامی که نیروهای ویژه مرزبانی پلیس رسیدند و توانستند مهاجم، سالوادور راموس ۱۸ ساله، را از پا درآورند، یک ساعت طول کشید.)

واشینگتن‌پست

«دانش‌آموزان ناامید مکرر با 911 گرفتند» و «دانش‌آموز به دام افتاده در کنار مرد مسلح، برای فرستادن پلیس، با 911 تماس گرفت» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش هم آمده است: «در حالی که ماموران پلیس خارج از کلاس چهارم ایستاده بودند، دانش‌آموز گیر افتاده در کنار مرد مسلحی که به سمت همکلاسی‌هایش شلیک کرده بود، شماره 911 را گرفت….»

تصویر اصلی فضای ملتهب بیرون مدرسه ابتدایی «راب» را در روز سه‌شنبه نشان می‌دهد، دقایقی بعد از ورود مهاجم به آن.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.