جکی چان به جای جیمز باند!

ستاره چینی در دنیای سینما هنوز تاثیرگذار است

جکی چان که همواره در سال‌های اخیر جزو پردرامدترین بازیگران سال بوده و در کل با دارایی خالص بیش از ۴۰۰ میلیون دلار جزو ثروتمندترین بازیگران هالیوودی محسوب می‌شود؛ از هراس کمپانی‌های هالیوودی برای اکران فیلم‌هاشان در شرایط کرونایی استفاده کرده و قصد دارد سینمای آمریکا را در اختیار بگیرد

[شهروندآنلاین] بعد از این‌که کمپانی تهیه‌کننده فیلم جدید مجموعه جیمزباند، از ترس رکود کرونا اکران این فیلم را به سال آینده موکول کرد، گمان می‌رفت اکتبر امسال بدون نمایش فیلمی جدید سپری خواهد شد و سینمادوستان باید به تماشای فیلم‌های قبلا اکران‌شده روی پرده‌ها قناعت کنند. اما نمایش فیلمی با بازی جکی چان این روند را به هم زد.

پیشتاز رقابت

قرار بود این روزها “زمانی برای مردن نیست” با بازی “دنیل کریگ” روی پرده سینماها باشد. اما به جای آن شاهد فیلمی با بازی جکی چان هستیم که “پیشتاز” نام دارد (پیشتاز، پیشرو، طلایه‌دار و… به جای “ونگارد”). فیلمی ماجراجویانه و پر از صحنه‌های اکشن که جکی چان نقش اول آن را بازی می‌کند.

4000 جکی چان

روز گذشته رسانه‌های خبری سینمایی نوشتند که کمپانی “گراویتاس ونچرز” حقوق اکران فیلم اکشن جکی چان به نام “پیشتاز” را در آمریکای شمالی خریداری کرده و قرار است آن را به جای “زمانی برای مردن نیست” اکران کند. در خبرها آمده بود که اکران گسترده این فیلم در آمریکا و کانادا از ۲۰ نوامبر آغاز شده و شامل نمایش سینماماشین‌ و سینما‌های آیمکس نیز خواهد بود. ظاهرا این فیلم در بیش از 4000 سالن روی پرده خواهد آمد.

هجوم چینی‌ها

با تردید روز به روز فزاینده استودیوهای بزرگ هالیوودی در زمینه روی پرده فرستادن پروژه‌های مهم‌شان بازار سینمای آمریکا روزهای دشواری را سپری می‌کند. تعویق نمایش فیلم‌های مهم استودیو‌های اصلی هالیوود تا سال آینده و یا در بهترین شرایط تمایل این استودیوها برای نمایش فیلم‌هاشان در سرویس‌های استریم سینمای آمریکا را با نوعی خلا مواجه کرده.
حالا در واکنش به این خلا به نظر می‌رسد که پخش‌کننده‌های مستقل به دنبال فیلم‌های خارجی و به خصوص فیلم‌های پرفروش چینی هستند تا بتوانند بازار آمریکای شمالی را پر کنند. نمایش گسترده جدیدترین نقش‌آفرینی جکی چان- که نهمین همکاری این بازیگر با استنلی تانگ کارگردان است- در همین راستا ارزیابی می‌شود.
“پیشتاز” با بازی یانگ ینگ، آی لون، مو کوئیما، جو روهان و ژو ژنگتینگ (که برای علاقمندان سینمای رزمی اسامی آشنایی هستند) یک اکشن ماجراجویانه با لحظات کمدی است. فیلمی مثل بیشتر فیلم‌های کارنامه جکی چان- که این بازیگر را موفق و محبوب کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.