بازیکن مغضوب کی‌روش، دستکش‌هایش را آویخت

دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی در 39 سالگی قید ادامه حضور در زمین فوتبال را زد

مهدی رحمتی بعد از قبول هدایت تیم شهرخودرو، در پستی اینستاگرامی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

اگر آن اختلافات بین سیدمهدی رحمتی و کارلوس کی‌روش رخ نمی‌داد، این دروازه‌بان می‌توانست حضور در دو دوره جام جهانی را تجربه کند، اما بدون شک بزرگترین حسرت او در دوران فوتبالی‌اش همین اتفاق بوده است. دروازه‌بان 39 ساله سابق استقلال که فوتبال خود را از شیراز آغاز کرد، حالا با نشستن روی نیمکت مربیگری شهرخودرو، قید حضور در چارچوب دروازه را بعد از 23 سال زده و دستکش‌های خود را آویخته است.

رحمتی در پستی اینستاگرامی نوشت: «بعد از ٢٣ سال حضور در زمین چمن و پوشیدن پیراهن پرافتخار و مقدس “ایران” و کسب جام‌ها و افتخارات مختلف باشگاهی، لیگ بیستم را به لطف خداوند متعال، با عنایت خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، حمایت مردم دوست داشتنی مردم مشهد و اعتماد هیات مدیره مجموعه بزرگ “شهرخودرو” و در راس ان جناب دکتر فرهاد حمیداوی، به عنوان مربی در خدمت فوتبال خواهم بود .بی شک با تلاش و صداقت راه پر فراز و نشیب “معلمی” را در کنار حرم حضرت رضا(ع) و با حمایت طرفداران و علاقه مندان مشهدی فوتبال شروع کرده و به امید خدا برای موفقیت “شهرخودروی خراسان” به همراه همکاران و بازیکنان سختکوشم از هیچ تلاش و سختی فروگذاری نکرده و در این راه به حمایت و کمک تک تک مدیران استان، مردم شریف ، اصحاب پرتلاش رسانه و پیشکسوتان دوست داشتنی نیاز داریم.»

این دروازه‌بان که در 39 سالگی هم مشتریان زیادی داشت، در 20 سال اخیر که در لیگ برتر بازی می‌کرد، حضور در تیم‌هایی همچون فجرسپاسی، سپاهان، مس کرمان، استقلال، پیکان و شهرخودرو را تجربه کرد. اما حضور او در تیم ملی به سال‌های 2004 تا 2012 برمی‌گردد و از دورانی که کی‌روش، رحمتی را کنار گذاشت، دیگر او با پادرمیانی هم نتوانست پیراهن تیم ملی را برتن کند.

شاید بیش از هر کسی رقبای او در دورانی که رحمتی در اوج قرار داشت، از کنار رفتنش از تیم ملی سود بردند. مثلا اینکه علیرضا حقیقی توانست دروازه‌بان ثابت تیم ملی در جام جهانی 2014 شود و بعدا هم پای بیرانوند به عنوان دروازه بان فیکس به تیم ملی باز شد.

رحمتی که سابقه قهرمانی با تیم‌هایی همچون استقلال و سپاهان را در لیگ برتر دارد، حالا با شهرخودرو به عنوان سرمربی وارد لیگ شده و دنیای جدیدی را تجربه می‌کند. این دروازه بان که کاپیتان استقلال هم بوده، شاید رویایش مثل خیلی دیگر از بازیکنان سابق آبی ها، نشستن روی نیمکت این تیم باشد. بعید هم نیست در ادامه فرصت دادن به فرهاد مجیدی، محمود فکری و… به زودی نوبت به رحمتی هم برسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.