مدارسی که تا 1405 به چیتگر می‌رسند

شهردار منطقه 22 تهران خبر داد

منطقه 22 یعنی خانه‌های ویلایی با بام‌های سرخ، برج‌های قدونیم‌قدی که کنار هم قطار شده‌اند تا تهران نفسگاهش را از دست بدهد. منطقه 22 یعنی قطب گردشگری تهران. منطقه‌ای که دریاچه خلیج‌فارس، اُپارک، آبشار، پارک چیتگر و باملند را میهمان خود کرده تا تفرجگاهی باشد برای تهرانی‌ها.منطقه‌ای که بهتر است، محله برج‌ها نامگذاری شود. برج‌هایی که در رقابت، لوکس‌تر از قبلی‌ها از زمین بلند می‌شوند. برج‌هایی که تا فرسنگ‌ها صدای زنگ مدرسه در گوششان نمی‌پیچد تا دانش‌آموزانش را راهی مدارس مناطق 5 و 2 کند.

شهروندآنلاین- شهردار منطقه 22 حالا خبر از احداث صد مدرسه تا ‌سال 1405 داده است. مدارسی که قرار است با همکاری شهرداری و خیرین قد بکشند.

علی نوذرپور اما از ساخت حدود 20 مدرسه تا پایان‌ سال 99 گفته است.«منطقه به لحاظ سرانه‌های هفتگانه شهری دچار کمبودهای جدی است.»

او یکی از مشکلات را سرانه آموزشی دانست، سرانه‌ای که در این منطقه حدود 17 هکتاری به ازای هر نفر حدود 1.3مترمربع است.

شهردار منطقه 22 ساخت مدرسه را وظیفه دولت و آموزش‌وپرورش دانست.«براساس توافقات با شهرداری قرار است تا در یک بازه پنج‌ساله  صد مدرسه به تناسب سه مجموعه دولت، شهرداری و خیرین مدرسه‌ساز ساخته شود.»

در گذشته قانونی به نام ماده ۱۸ قانون شورای آموزش‌وپرورش وجود داشت؛ قانونی که سازندگان را مکلف می‌کرد در ازای ساخت مجموعه‌های ۲۰۰ واحد به بالا، باید سرانه آموزشی را تأمین کنند.

نوذرپور با بیان اینکه بر حسب قانون، شهرداری تعهدی برای در اختیار قرار دادن زمین به آموزش‌وپرورش ندارد.«ریاست شورای شهر اعلام کرد که این شورا حاضر است تأیید کند که یک‌سوم از این مدارس با اعتبارات شهرداری احداث شود.»

در گذشته قانونی به نام ماده ۱۸ قانون شورای آموزش‌وپرورش وجود داشت؛ قانونی که سازندگان را مکلف می‌کرد در ازای ساخت مجموعه‌های ۲۰۰ واحد به بالا، باید سرانه آموزشی را تأمین کنند.

متاسفانه در چند‌سال گذشته به موجب یک قانون دیگر تحت عنوان تأمین مسکن برای نیازمندان، قانون فسخ شده و عملا حاکم نیست، بنابراین ورود شهرداری به حوزه ساخت مدرسه نیاز به تصویب شورای شهر دارد و البته فرمانداری نیز پس از آن باید رأی نهایی را صادر کند.

نوذرپور با بیان این‌که هر‌سال ۲۰ مدرسه در این منطقه ساخته خواهد شد، گفت:  «برنامه‌ریزی این است برای امسال ۲۰ مدرسه ساخته شود و تا قبل از اتمام این دوره از مدیریت شهری، کلنگ ساخت ۲۰ مدرسه دیگر نیز برای ‌سال ۱۴۰۰ زده شود.»

احداث 100مدرسه در منطقه 22 تا ‌سال 1405
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.