کن سالانه یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار مترمربع به چیتگر آب می‌فروشد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد

سالانه یک‌میلیون و هشت‌هزار مترمربع آب از رودخانه کن خریداری می‌شود. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از توافق با سازمان آب‌منطقه‌ای برای این خرید خبر داد.

شهروندآنلاین-معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع‌آوری آبهای سطحی تهران خبر داد.

صفا صبوری‌دیلمی گفت: «درحال حاضر ۵۳۰کیلومتر شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران طی این چنددهه گذشته اجرا شده است.»

او ادامه داد: «به میزان بزرگراه‌های شهر تهران، شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر وجود دارد. این شبکه اصلی به صورت کانال‌های روباز و سربسته بعضا تا عمق ۴۰متری هستند.»

صبوری‌دیلمی با تأکید بر اینکه طبق طرح جامع باید طول شبکه اصلی ۷۰۰کیلومتر باشد، گفت: «۱۷۰کیلومتر از شبکه اصلی باید طی یک برنامه بیش از ۱۰ساله در مناطق ۲۱، ۲۲ و ۵ ساخته شود.»

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۳۰کیلومتر مسیر شبکه اصلی جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهر تهران ساخته شده که طبق طرح جامع جمع‌آوری آب‌های سطحی، پایتخت به ۷۰۰کیلومتر مسیر شبکه اصلی نیاز دارد. «شبکه‌ فرعی و مویرگی توسط مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران ساخته و به شبکه‌های اصلی متصل می‌شود اما برای طراحی، تحت نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هستند.»

هرداری تهران توافقی با سازمان آب‌منطقه‌ای دارد که سالانه یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار مترمربع آب از رودخانه کن خریداری می‌شود

به گفته او، اعتبارات حوزه خاکریز آب در دوره مدیریت شهری فعلی نسبت به‌ سال ۱۳۹۶ هفت برابر و ۱۳۹۴ بیش از پنج برابر افزایش یافته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: «بخشی از این اعتبارات در گرانی مستهلک می‌شود اما سرعت اجرای عملیات عمرانی در این سه‌سال افزایش یافته است.»

صبوری‌دیلمی درباره چگونگی تأمین آب دریاچه چیتگر گفت: «برای تأمین آب دریاچه چیتگر شهرداری تهران توافقی با سازمان آب‌منطقه‌ای دارد که سالانه یک‌میلیون و ۸۰۰‌هزار مترمربع آب از رودخانه کن خریداری می‌شود.»

او در توضیح بیشتر گفت: «پس از خریداری آب به صورت کامل تصفیه و وارد دریاچه می‌شود. ضمنا در طول‌ سال آب دریاچه به صورت مستمر با ظرفیت ۴۰۰ لیتر در ثانیه درحال تصفیه است. آب رودخانه کن جزو آب‌های سطحی است که در فصل زمستان شهرداری تهران تنها یک‌بار اجازه خریداری آب از این رودخانه را دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.