ماجراجویی سینمایی تن تن و کاپیتان هادوک

خبری خوش برای علاقمندان داستان‌های مصور دهه شصت و هفتاد

پاتریس لوکنت، هنرپیشه، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس فرانسوی و خالق فیلم‌هایی مانند “مغازه خودکشی”، “لومیر و شرکا”، “لطفا مزاحم نشوید” و “قول” در تدارک ساخت فیلمی بر اساس ماجراهای “تن ‌تن” است

[شهروندآنلاین] “تن تن” پسرک خبرنگار ماجراجو در خاطرات چندین و چند نسل جایگاه ثابتی دارد و برای همین هم همواره هدف خوبی برای سینماگران بوده تا با اقتباس از داستان‌هایش فیلم‌هایی بسازند که موفقیت اقتصادی‌شان تا حد زیادی تضمین‌شده است. این قضیه به خصوص در چند سال اخیر، بعد از ساخت فیلم “تن تن” توسط استیون اسپیلبرگ شدت بیشتری گرفته است.

تن تن فرانسوی

روز گذشته روزنامه فیگاروی فرانسه خبر از ساخت یک فیلم زنده بر اساس ماجراهای “تن تن” داد. در خبر این روزنامه آمده بود که این “تن تن” به کارگردانی پاتریس لوکنت ساخته می‌شود. لوکنت گفته که داستان «زمرد کاستافیوره» را جلوی دوربین خواهد برد. این داستان سومین داستان از آخرین مجموعه “تن تن”، یعنی بیست و یکمین کتاب بر اساس ماجراهای این کاراکتر است که در سال ۱۹۶۳ منتشر شده و برخلاف بیشتر داستان‌های “تن ‌تن” شامل ماجراجویی‌های این شخصیت در چهار گوشه دنیا نیست و همه ماجرایش در یک فضای بسته رخ می‌دهد.

یک “تن تن”ی دیگر

بعد از این‌که استیون اسپیلبرگ فیلمی بر اساس ماجراهای “تن ‌تن” ساخت- و به رغم موفقیت و استقبال در بین تماشاگران از سوی منتقدین چندان تحویل گرفته نشد؛ به نظر می‌رسید اقبال سینمایی به این کاراکتر کم‌رنگ شده و حداقل تا مدت‌ها شاهد فیلمی با محوریت تن تن و ماجراهایش نخواهیم بود. به خصوص که خود استیون اسپیلبرگ و پیتر جکسون که تهیه‌کننده فیلم اسپیلبرگ بود، وعده‌هاشان مبنی بر ساخت دنباله‌ای بر این فیلم را مسکوت گذاشته بودند و به‌قول فیگارو «دست از سر تن ‌تن برداشته بودند» و بنابراین به نظر می‌آمد سینماگر دیگری حداقل به این زودی‌ها به این شخصیت و فضا نزدیک نخواهد شد. اما خبر فیگارو نشان می‌دهد یک علاقه جدی دیگر برای ساخت فیلم زنده‌ای بر مبنای ماجراهای این قهرمان کتاب‌های کمیک به وجود آمده است.

هیجان هم‌نشینی با کاپیتان هادوک

با این که پاتریس لوکنت هنوز امتیاز استفاده از این شخصیت را به دست نیاورده؛ اما با این حال می‌گوید که بخش مهمی از این پروژه جلو رفته و فیلم در آستانه آغاز فیلمبرداری است. البته لوکنت باید اول فیلمبرداری «مگره و دختر مرده» را که قرار است در ابتدای ۲۰۲۱ شروع شود به پایان ببرد. اما لوکنت ۷۲ ساله می‌گوید آنقدر برای ساخت فیلم “تن ‌تن” هیجان دارد که حتی بعضی از بازیگران را هم انتخاب کرده است.
به گفته پاتریس لوکنت در این ورسیون “تن تن” «پای کاپیتان هادوک بعد از افتادن از یک پله در مارلین اسپایک به شدت آسیب دیده است. در این میان گروهی از کولی‌ها به دعوت کاپیتان هادوک نزدیک قصر می‌آیند تا برای مدتی کوتاه در آنجا اسکان پیدا کنند. در حضور آن‌ها زمرد بزرگ و گران‌قیمت کاستافیوره به سرقت می‌رود و افراد زیادی توسط دوپونت‌ها متهم می‌شوند تا اینکه سرانجام کولی‌ها و میمون دست‌آموزشان متهم شناخته شده و تحت تعقیب قرار می‌گیرند. اما در نهایت “تن ‌تن” موفق به کشف راز این سرقت می‌شود».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. بدون نام می‌گوید

    سلام و درود بر شما
    “ورسیون” اشتباه هست.دوست عزیز
    فکر کنم درستش “ورژن” باشه.
    مرسی از مقاله تون

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.