انصاری: امام حرف مردم را «سخن آخر» می‌دانستند

رئیس ستاد سی و سومین سالگرد ارتحال امام گفت: برخی نقش مردم در حکومتداری را در حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها و محافل روشنفکری و سیاسی یا از روی مصلحت اندیشی می‌پذیرند یا نقش پادو و تشریفاتی برای آنان قائلند و یا معتقد به داشتن حق انتخاب مردم نیستند.

به گزارش «شهروند آنلاین» به نقل از ایسنا، محمدعلی انصاری در آستانه سی و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری با رسانه ها، گفت: حادثه غمبار و تاسف بار آبادان و شهادت و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان را به همه مردم ایران تسلیت می‌گویم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به شخصیت مردمدار امام خمینی به تبیین شخصیت ایشان پرداخت و تصریح کرد: تا قبل از قرن بیستم رهبری وجود نداشت که به مردم احترام بگذارد، اما امام(ره) از نوادر تاریخ بشریت در این زمینه است. امام(ره)، مردم را راس همه امور می دانستند و این تفکر را با در «راس امور دانستن مجلس» نشان دادند. ایشان همچنین میزان را رای ملت می دانستند حتی در دیدار اعضای خبرگان و اعضای شورای نگهبان بر این موضوع به صراحت سخن گفتند.

وی با اشاره این به سخن تاریخی امام(ره) تاکید کرد: امام(ره) در سخنانی بسیار مهم بیان کردند «اگر مردم چیزی را حتی برخلاف مصالح شان تشخیص دادند و خواستند، کسی نباید خلاف آن عمل کند.» امام (ره)به تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان اعتقاد و باور عملی داشتند که این اعتقاد و باور منبعث از اسلام ناب است. امام در اداره امور کشور حرف مردم را «سخن آخر» می‌دانستند.

انصاری سپس به تبیین نقش مردم از ابتدای نبوت حضرت ابراهیم تا پیامبر خاتم(ص) پرداختند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) یادآور شد: رهبر انقلاب در پیام سال گذشته خود به مناسبت رحلت امام امت، بر سه ویژگی ایشان یعنی خداباوری، مردم باوری و خودباوری تاکید کردند و این همان اصولی است که از رهبر جامعه اسلامی انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: حساب دشمنان کینه‌توز انقلاب از میلیون‌ها نفر از مردم ایران با گرایش‌های فکری، قومی و ایدئولوژی جداست. مردم عزیز زیر چتر فرماندهی امام و رهبری هستند، اما متاسفانه باید بگویم از ابتدای انقلاب تا امروز عده ای را حزب اللهی دانستند و بقیه مردم، معلوم نیست عضو کدام حزب هستند. آنچه ما می‌دانیم این است که ملاک قرآن در حزب الله و حزب شیطان با معیارهای این آقایان متفاوت است. ما همه مردم ایران را جزو حزب امام و رهبری می دانیم. همه آنان جزو وفاداران به انقلاب و ایران هستند.

انصاری تفکیک بین دشمنان نظام و انقلاب با مردم گفت: در اندیشه امام(ره) با منافقان، جاسوسان و دشمنان قسم خورده ایران و انقلاب به  سختی برخورد شده است. امام(ره) چهره کریه منافقان را از قبل از انقلاب شناخته بودند. اصلاً برای چه نباید با افرادی که در کمک به صدام و راه انداختن جنگ مرصاد و برپا کردن توطئه ها و کشتن دانشمندان و مردم و جاسوسی های بی‌شمار مردم کشورشان رفتار کردند، برخورد نشود؟

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) ادامه داد: نباید اجازه داد افرادی در کرسی درست و تحقیق رای مردم را سطحی و بی‌ارزش و یا مصلحتی بدانند.

وی با بیان اینکه نظریه جامع امام(ره) در اعتقاد و باور به مردم باید در کرسی های نظریه پردازی تبیین شود، گفت: در پرتو مشارکت مردم به همه خواسته های به حق آنان می رسیم و مراسم سالگرد امام(ره)، مراسم بازخوانی اندیشه ناب ایشان است.

انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.