ایلان ماسک: آمریکا خود را برای 12 الی 18 ماه رکود آماده کند

ثروتمندترین مرد جهان گفت شرایط رکود اقتصادی ایالت متحده آمریکا احتمالا شدیدتر خواهد شد ماسک پیش‌بینی کرد این رکود دست کم ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس، علت این پیش‌بینی را چاپ پول بدون پشتوانه توسط دولت آمریکا بیشتر از آنچه که در اختیار دارد، عنوان کرد و افزود کشورهایی مانند ونزوئلا پیش از این، در مسیر انتشار بدون پشتوانه اسکناس و تورم افسارگسیخته قرار داشته‌اند.

او افزود: این مدت ۱۲ تا ۱۸ ماهه، تقریبا زمان احتمالی یک دوره رکود است. نگرانی درباره رکود اخیرا با تحکیم اجرای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا «فدرال رزرو» برای کمک به کاهش تورم، اوج گرفته است.

ماسک تصریح کرد به باور او رکود الزاما منفی نیست و در هنگام اشتغال در شرکت‌های دولتی، شماری از آنها را از سرگذرانده است، زیرا پس از آن دوره‌های شکوفایی اقتصادی بسیار طولانی رخ خواهد دارد.

او در ادامه گفت: زمانی که رونق اقتصادی طولانی شود، ممکن است تخصیص سرمایه به اشتباه انجام گیرد و این امر سرمایه‌ای کلان برای جماعتی نادان به بار می‌آورد.

ماسک همچنین دلیل تورم کنونی آمریکا را ورود انبوهی از نقدینگی دانست و گفت: دولت نمی‌تواند چنین اقداماتی در پیش گیرد و منتظر تورم نباشد. درک این موضوع خیلی پیچیده نیست./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.