عقد تفاهم‌نامه با عراق برای حل معضل ریزگردها

علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که ارزیابی او از رایزنی با روسای سازمان‌های محیط زیست عراق و سوریه در زمینه رفع معضل ریزگردها چیست، گفت: در کشور عراق نشست بسیار مفصلی با وزیر امورخارجه، وزیر کشور، وزیر کشاورزی، وزیر منابع آبی، وزیر محیط زیست و نهایتا نخست‌وزیر این کشور داشتیم که همه به اتفاق نسبت به ابتکار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران که بتوانیم یک همسویی و هم‌گرایی ایجاد کنیم نظر واحد داشتند.

به گزارش شهروند آنلاین؛رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از امضا تفاهم‌نامه‌ با بغداد برای حل معضل ریزگردها خبر داد و گفت: قرار شد در ٢١ تیرماه تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی برای مباحث عملیاتی برگزار شود.

سلاجقه افزود: در کشور سوریه خوشبختانه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که برنامه بسیار خوب و روبه‌جلویی بود و یک پایلوت اجرایی برای آن در شهر دیرالزور در نظر گرفته شد. در نشست همتایان دو کشور هم وزرای نیرو و جهاد کشاورزی و نهادهای مسئول بحث ریزگردها قرار است دیداری داشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: نشست‌های کارشناسی هم انجام می‌شود و پیش‌بینی من این است که اقدامات خوبی صورت می‌گیرد تا در آینده به کشورهای دیگر هم سفر داشته باشیم و بتوانیم ٢١ تیرماه ثمره آن را به نحو مطلوب برداشت کنیم./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.