برای خارج کردن ناخنی که در گوشت پایتان رفته باید چه کنید؟

چند نکته کاربردی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی ناخن پایتان بلند شده باشد در گوشت پا وارد شده و درد انقدر به پایتان فشار بیاورد که نتوانید حرکت کنید

شهروند آنلاین- وقتی ناخن در گوشت پایتان می رود که گوشه یا کنار ناخن انگشت پا به درون گوشت نرم اطراف خود رشد می‌کند. این درد عجیب و غریب است. از شست پایتان درد شروع می شود و  قرمزی، ورم و گاهی اوقات، عفونت  را نیز به همراه دارد. عارضه فرو رفتن ناخن در انگشت معمولاً ناخن انگشت بزرگ پا را درگیر می‌کند.

کدام ناخن‌ها بیشتر در گوشت فرو می‌روند؟

در بیشتر موارد، ناخن انگشت شست پا در گوشت فرو می‌رود. انگشت‌های بزرگ که کوتاه‌تر از انگشت دوم هستند بیشتر مستعد فرو رفتن در گوشت هستند. به هر حال ممکن است لبه‌ها یا کنارهای هر یک از ناخن‌های پا در گوشت فرو بروند.

خود را تسكین دهید

هدف شما خارج كردن ناخنى است كه پوست روى آن قرار گرفته است. این كار را با قرار دادن پایتان در آب گرم شروع كنید تا ناخن نرم شود سپس با دقت خشک كنید و به آرامى یك لایه نازك (نه یك گلوله) از پنبه استریل را زیر لبه گوشت فرو رفته قرار دهید؛ پنبه آهسته آهسته ناخن را بلند مى‌كند تا ناخن از بافتى كه داخل آن فرو رفته، خارج شود. از مواد ضد عفونى كننده براى جلوگیرى از عفونت استفاده كنید. لایه ى پنبه را روزانه عوض كنید تا ناخن با رشد خود از نقطه مشكل‌دار خارج شود.

بگذارید پاى تان هوا بخورد

كفش‌هاى بد شكل می‌تواند باعث ایجاد ناخن فرو رفته شود مخصوصاً اگر ناخن به خم شدن تمایل دارد. به همین علت است كه از پوشیدن كفش هاى نوک تیز یا تنگ كه به نوک انگشتان فشار مى‌آورد باید خوددارى كرد و به جاى آن از سندل یا كفش هایى كه جلوى آن پهن است باید استفاده كرد. به همین دلایل از پوشیدن جوراب ها یا جوراب شلوارهاى تنگ نیز خوددارى كنید.

مراقب عفونت باشید

اگر انگشت‌ها عفونى شد، حتما باید به پزشک مراجعه كنید؛ تا فرا رسیدن وقت ملاقات با پزشک، براى كاهش التهاب، پا را در محلول ید قرار دهید و سپس كرم آنتى بیوتیكى روى آن بمالید. اگر اجازه دهید كه ناخن فرو رفته دچار عفونت شدید شود در انتها، با مشكل بزرگى روبرو خواهید شد؛ اگر گردش خون شما نقص داشته باشد، خطر قانقاریا(مردن بافت)را هم در پیش دارید.

مراقب اتفاق ها باشید

اگر چه، ناخن فرو رفته اكثراً در اثر كوتاه كردن نادرست ایجاد می‌شود اما می‌تواند در اثر هر تصادفى به وجود بیاید؛ افتادن جسم سنگینى روى پا در محل كار مى تواند همین حالت را ایجاد كند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.