آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا از زبان رئیس هلال‌احمر

دکتر همتی: 200هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هنوز واکسن‌هایی که قرار بود جمعیت هلال احمر به کشور وارد کند به ایران نرسیده است، ولی امیدواریم ظرف چند روز آینده مشکلات پیش روی این موضوع برطرف شود.

دکتر کریم همتی در خصوص آخرین وضعیت واردات واکسن آنفلوانزا در حاشیه مراسم روز جهانی بیهوشی به کشور افزود: تهیه 2 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا بر عهده هلال احمر بود که مشکلاتی را شرکت خارجی برای ما ایجاد کرد.

وی گفت: متأسفانه چند روز قبل متوجه شدیم بانک شهر که بانک واسط ارزی ما برای تهیه واکسن بود از جانب دولت امریکا تحریم شد، اما به ما قول دادند که مشکل را از طریق واسطه‌هایی در کشور‌های مجاور حل کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر  در مورد وضعیت واردات این واکسن ادامه داد: بخشی که در اختیار ما بود بیش از 200 هزار دوز را در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گذاشتیم و امیدواریم ظرف چند روز آینده بتوانیم این مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مشکلاتی را که کشور آمریکا ایجاد کرده است به خوبی می‌دانیم و انتظار ما این بود دولت زورگوی آمریکا در این مرحله دیگر مشکلی ایجاد نکند، اما همان طور که دیدید چند روز گذشته چند بانک خصوصی در تحریم قرار گرفتند هر چند در راه ورود 16 میلیون دوزی که قرار بود از ابتدا وارد شود مشکلاتی ایجاد شد، اما از چند وقت پیش توزیع واکسن  آنفلوآنزا برای کادر درمان  و اقشار خاص آغاز شده است تا این قشر در معرض خطر، کمترین آسیب را در برابر کرونا ببیند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.