اُمیکرون بلای جان آمریکایی‌های مسن/ توافق بر سر ممنوعیت بیمه محموله‌های نفتی روسیه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، اول ژوئن 2022

فایننشال‌تایمز گزارش داد انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه توافق کرده‌اند. «موج اُمیکرون به میزان بالایی جان آمریکایی‌های مسن را گرفت» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. تعدادی از روزنامه‌های بریتانیایی به درخواست‌ از بوریس جانسون، نخست‌وزیر، برای توضیح در مورد پارتی‌گیت پرداخته‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، نیویورک‌تایمز و دیلی‌تلگراف در روز چهارشنبه، اول ژوئن 2022 به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

فایننشال‌تایمز گزارش می‌دهد بر اساس اعلام مقامات بریتانیایی و اروپایی، انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت بیمه کشتی‌های حامل نفت روسیه توافق کرده‌اند، آنچه بازار حیاتی بیمه «لویدز» لندن را به روی مسکو می‌بندد و توانایی‌اش را برای صادرات نفت خام به‌شدت محدود می‌کند.

این گزارش می‌گوید: «لویدز قرن‌ها قلب صنعت بیمه دریایی بوده است. ممنوعیت بیمه بخشی از بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا است که صادرات نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد.»

«شهر نفس می‌کشد» و «شانگهای به زندگی برمی‌گردد» عنوان تصویر اصلی فایننشال‌تایمز است که در توضیح آن آمده: درحالی که مقامات آماده پایان دادن تدریجی به محدودیت‌های کووید-19 پس از دو ماه قرنطینه در این شهر هستند، شهروندان در شانگهای چین جشن گرفته‌اند.

نیویورک‌تایمز

«موج اُمیکرون به میزان بالایی جان آمریکایی‌های مسن را گرفت» و «شکاف مرگ‌ومیر گسترده شد» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است.

در گزارش آمده است: «با وجود سطح بالای واکسیناسیون در بین افراد مسن، کووید آنان را در شیوع نوع اُمیکرون (Omicron) در این زمستان، نسبت به سال گذشته، به میزان بسیار بالاتری از پا درآورده است.

تقریبا تعداد آمریکایی‌های 65 ساله و بالاتر که طی چهار ماه شیوع اُمیکرون جان دادند برابر است با جان‌باختگان طی 6 ماه شیوع دلتا، با آنکه کرونای دلتا در همه افراد موجب بیماری شدیدتر می‌شد.

در حالی که به‌طور کلی میزان سرانه مرگ‌ومیر کووید کاهش یافته است، افراد مسن هنوز سهمی چشمگیر از آن را به خود اختصاص می‌دهند.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز مربوط به مراسم تدفین دانش‌آموزانی است که روز سه‌شنبه، بیست‌وچهارم ماه می، بر اثر حمله مسلحانه جوانی به مدرسه‌ای ابتدایی در تگزاس جان باختند که با این توضیح همراه است: «تابوت آمری جو گارزا روز سه‌شنبه، 31 می، در شهر  اوالده، تگزاس. کشیش به خانواده‌اش گفت شما دختر کوچک زیبا، دوست‌داشتنی و مهربانی را پرورش داده‌اید.»

دیلی‌تلگراف

تعدادی از روزنامه‌های چهارشنبه، اول ژوئن، در بریتانیا به درخواست‌ از بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، برای توضیح در مورد  پارتی‌گیت پرداخته‌اند. (برگزاری میهمانی‌های دولتی در ایام قرنطینه کووید-19 برای نخست‌وزیر بریتانیا رسوایی به‌بار آورد و به پارتی‌گیت معروف شد).

روزنامه دیلی‌تلگراف گزارش می‌دهد که مشاور بوریس جانسون خواستار توضیح نخست‌وزیر بریتانیا درباره میهمانی‌های دولتی قرنطینه‌شکن شده است و گفته سوالاتی قانونی در مورد اینکه آیا جانسون قانون را شکسته است‌، وجود دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.