نخستین واکنش صنفی به شایعه لغو مجوز «فیلیمو» و «نماوا»

انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین به شایعه لغو مجوز فیلیمو و نماوا واکنش نشان داد

چند روزی می‌شود که خبرهایی درباره‌ تصمیم ساترا مبنی بر لغو مجوز دو پلتفرم فیلیمو و نماوا به گوش می‌رسد. سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) نیز در گفت‌وگویی تاکید کرده است که در صورت رسیدن امتیاز هر رسانه به کمتر از حداقل اعتبار لازم، اقدام قانونی انجام خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس اخبار منتشر شده، علت تصمیم ساترا برای لغو مجوز این دو پلتفرم، انتشار برخی تولیدات بدون مجوز است. حالا انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین به این اخبار با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داده است. بنابر اعلام روابط عمومی انجمن شرکت‌های نمایش ویدئویی آنلاین، این بیانیه‌ به شرح زیر است:

انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین، در پی انتشار اخباری مبنی بر احتمال لغو مجوز پلتفرم‌های نماوا و فیلیمو از سوی ساترا طی این اطلاعیه اعلام می‌کند ما به عنوان انجمن صنفی شرکت‌های ویدئویی آنلاین بیش از همه بر ضرورت وجود یک نهاد ناظر و رگولاتور حوزه شبکه نمایش خانگی به شرط بی‌طرفی تاکید داریم و از تمام ارکان و شوراهای عالی کشور تقاضا داریم، یک رگولاتور بی‌طرف برای این حوزه انتخاب کنند.

رگولاتوری که با تعامل سازنده و به دور از تضاد منافع، از رشد و پیشرفت این صنعت مسرور و خشنود باشد و نه غمگین و افسرده! تهیه‌کنندگان، کارگردانان و پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی به فعالیت در چارچوب قوانین و خطوط فرهنگی کشور اعتقاد دارند، ولی متاسفانه به‌ دلیل عدم تعریف مرزهای صوت و تصویر فراگیر هر روز شاهد بسط قلمرو تنظیم‌گری صداوسیما هستیم.

و ‌این تضاد منافع، ما را با انتظارات و چارچوب‌های غیرقابل تولید و اجرا مواجه کرده است، این مسئله برای اهالی فرهنگ و کسب و کارهای دانش بنیان در این شرایط سخت اقتصادی و مهاجرت جوانان نتیجه‌ای جز یأس و ناامیدی ندارد. انجمن صنفی شرکت‌های نمایش ویدیوئی آنلاین آمادگی کامل خود را برای شرکت در جلسات مشورتی و بررسی دقیق‌تر معضلات و مشکلات شرایط فعلی اعلام می‌دارد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    خیلی تفریح داریم تو این مملکت همینم ازمون بگیرید

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.