رییس جمهور: دولت مصمم به اصلاح ساختارهای فسادزاست

رییس جمهور گفت: دولت با اتکا به قدرت الهی و مردم مصمم به اصلاح همه ساختارهای فسادزا در جامعه است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم تبریز در سالن ورزشی صدا افزود: دولت کار خود را با  ۲ موضوع مهم که یکی اهمیت جان مردم و صیانت از آن ها و دومی معیشت، اقتصاد و نان مردم است، پیگیری می کند.

وی اظهار داشت: دولت تمام اهتمام خود را برای تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی در حوزه های مختلف در جامعه گذاشته است و در این راستا بودجه ۱۴۰۱ را با محوریت عدالت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت به دنبال اصلاح ساختارهای فسادزا، رانت خواری و ویژه خواری در جامعه است، گفت: امروز دولت آماده است گام هایی در جهت اصلاح امور اقتصادی بردارد که این اصلاح به عدالت اجتماعی بیانجامد و به قطع کردن  دست مفسدان و رانت خواران منجر شود.

رئیسی، ابراز امیدواری کرد تا اقدامات دولت در اصلاحات اقتصادی به طور واقعی دست مفسدان و رانت خواران را قطع کند و مردم بدانند که دولت مصمم است تا ساختار فسادزا را اصلاح کند.

وی اظهار کرد: با قدرتی که نشات گرفته از حضور مردم است جریان قدرت و ثروت را از سفره مردم و اقتصاد کشور قطع کنیم.

وی با بیان اینکه از مشکلات معیشتی و سفره های مردم مطلع هستیم، افزود: هر لحظه در فکر رفع مشکلات معیشتی مردم هستم؛ ما در کنار مردم هستیم و این همراهی بزرگ مردم در ناکام گذاشتن معاندین مثال زدنی است.

رییسی گفت: دشمن فکر می کند با بلندگوهای تبلیغاتی خود می تواند کاری از پیش ببرد اما مردم با بصیرت آذربایجان و ایران نشان دادند که دشمن در این عرصه ناکام است.

وی همچنین به اولین حضورش در اجتماع مردمی در دوران پسا کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از غدغه های من حضور در اجتماعات مردمی و پاسخ به ابراز محبت های مردمی بود اما چنین مقدر شده بود که این اتفاق در تبریز بیافتد که امیدوارم برای تبریز و ایران خوش یمن باشد.

رییس جمهور با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری مردم افتخار می کند، گفت: روزی که دولت کار را آغاز کرد ۷۰۰ خانواده ایرانی داغدار می شدند که امروز وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد که روز بدون فوتی را گذراندیم.

رئیسی، با قدردانی از خدمتگزاران عرصه بهداشت و درمان و فعالان این عرصه، افزود: امروز بعد از روزی ۷۰۰ کشته به خاطر ویروس کرونا، روزی بدون فوتی را گذارند.

وی با اشاره به سرود «سلام فرمانده» قرادت شده در این مراسم به زبان ترکی آذربایجانی اظهار داشت: این سرود با زبان آذری پیام زیبایی را به همه مردم استان، کشور، جهان اسلام و همه کشورها و ملت ها به عنوان دهه نودی ها اعلام کرد که آماده دفاع از حریم حرم جمهوری اسلامی و ادامه راه شهیدان سلیمانی و باکری هستیم.

رییس جمهور گفت: این سرود، پیام آمادگی  برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی ایران و سربازی امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار ایثارگر و جانباز آذربایجان شرقی، گفت: شهیدان قبل از آنکه شهید باشند، کریم هستند و با روح بلند خود آماده شدند جان خود را در راه خدا ایثار کنند.

رییسی، افزود: آذربایجان مهد دلیران، شجاعت و غیرت است و تاریخ این سرزمین آن را هم در نهضت مشروطه،قیام ۲۹ بهمن و در دفاع مقدس نشان داده و بزرگترین دلیل صدق شجاعت، ایثار و غیرت مردم این خطه ۱۰ هزار شهید است که هر کوی و برزنی مزین به نام شهیدان است.

وی اظهار داشت: مردم این خطه با بصیرت، شجاع، زمان شناس و حماسه آفرین هستند و این استان دارای ظرفیت های زیادی در بخش مادی مانند ذخایر، معادن و صنایع است و مهمترین ظرفیت آن نیروی انسانی کارآمد و زن و مرد دانش آموخته است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه این خطه، مهد علما، حکما، شعرا و فلاسفه است، گفت: فرهنگ مردم آذربایجان، تمدن و مدنیت مردم این خطه به عنوان تمدن ایرانی و اسلامی، مدنیتی را ارایه کرده که همراه با خداپرستی، توجه به دیگران، ایثار، مقاومت، اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.