اعتراض اعراب به اهتزاز پرچم همجنسگرایان

اعراب از برافراشتن پرچم همجنسگرایان در برخی از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی به عنوان بخشی از تلاش‌ها و حمایت‌های این کشور از جامعه همجنسگرایان، انتقاد کردند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پارلمان عربی در بیانیه‌ای از سفارت‌های آمریکا در کشورهای عربی خواست تا به حریم خصوصی و فرهنگ جوامع عربی احترام بگذارند و ارزش‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی آنها را نادیده نگیرد.

در این بیانیه آمده است در شرایطی که کشورهای عربی به حریم خصوصی و فرهنگ‌های کشورهای مختلف احترام می‌گذارند، می‌بایست کشورهای دیگر نیز به فرهنگ، اصول و ارزش‌های کشورهای عربی نیز احترام بگذارند و از دخالت در این گونه امور خودداری کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رفتار غیرقابل قبول با قواعد و هنجارهای حاکم در روابط دیپلماتیک بین کشورها که مبتنی بر احترام به ارزش‌های دینی و اجتماعی کشورها و عدم توهین یا تجاوز به آنها است، در تضاد است.

پارلمان عربی همچنین در بیانیه خود تاکید کرد رعایت فرهنگ و حریم ارزش‌های اجتماعی در کشورهای عربی منافاتی با اصل آزادی عقیده ندارد و این اصل نباید بهانه‌ای برای تعدی به فرهنگ و حریم خصوصی مردم و جوامع دیگر باشد.

پارلمان عربی در بیانیه خود تاکید کرد احترام به این حریم خصوصی یک حق اولیه انسانی است که باید همیشه و در همه جا رعایت شود./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.