لاوروف خطاب به اروپایی‌ها: فقیر خواهید شد

سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در مصاحبه تلویزیونی گفت مردم اروپا به علت تحریم‌های ضد روسی با تورم و افت سطح زندگی و بسیاری نیز با فقر مواجه خواهند شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ لاوروف دراین باره افزود: سطح زندگی در اروپا درحال وخیم‌تر شدن و تورم رو به فزونی و نرخ رشد اقتصادی نیز با کندی روبرو است. حتی مفهوم جدیدی از «فقر جدید» وجود خواهد داشت. مردم در اروپا از مشکلاتی که بوجود آمده در رنج و مضیقه خواهند بود از جمله با افزایش نرخ (کالا)، بسیاری با فقر روبرو خواهند شد.

لاوروف با بیان این که درهمین حال (دولت‌های اروپایی) ده‌ها میلیارد دلار و یور صرف تجهیز تسلیحاتی اوکراین می‌کنند، افزود: (دولت) آلمان گفته که برای برلین مهم است تا از آلمان‌ها در جریان دوران سخت افزایش قیمت‌‌ها، حمایت کند، اما در عوض یکصد میلیارد دلار برای نظامی کردن کشورش تخصیص می‌دهد، این موضع به بسیاری در اروپا یادآوری می‌کند که اظهارات دولت آلمان مبنی بر لزوم تبدیل شدن به قدرت پیشرو اروپایی چندان حق به جانب تلقی نمی‌شود.

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد که روسیه از مدت‌ها قبل دولت‌های غربی را قابل اتکا و قابل مذاکره نمی‌داند، بخصوص در جریان وقایع سال ۲۰۱۴ و تحریم‌های که دولت‌های غربی علیه مسکو اعمال کردند، روسیه از آن زمان اتکا به خود و ارتباط با شرکای قابل اتکا را آغاز کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.