واقعیات و شایعات درباره «اون» پسر «ایل»

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را شاید بتوان یکی از پرحاشیه‌ترین سیاستمداران جهان قلمداد کرد

در خصوص کیم جونگ اون شایعات بسیاری وجود دارد. به دلیل فقر عمومی در کره شمالی، عمده این شایعات نیز حول محور ثروت «اون» می‌چرخند. چیزهایی مثل این که او یک جزیره‌ خصوصی، 17 کاخ بزرگ، صدها ماشین لوکس، یک جت شخصی و یک قایق بادبانی دارد.

این‌ شایعات با واقعیت‌هایی مثل این که تقریباً 60 درصد از کل جمعیت کره شمالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند و 33 درصد از کودکان این کشور از سوء‌تغذیه و کمبود غذا رنج می‌برند، طبیعتاً تصویری نامطلوب از «اون» می‌سازند. تصویری که شاید بخش عمده آن کار رسانه‌ها و نه ملهم از واقعیت تام باشد.

کودکی محو آقای «اون»

کیم جونگ اون تا به حال تصاویر کودکی‌اش را جایی منتشر نکرده است. اما در سال 2014، چندین عکس منتسب به جوانی‌های او در لباس‌ نظامی منتشر شد که صحت و سقم آن هرگز تایید یا تکذیب نشد.

زادروز مجهول و نامعلوم

در کره جنوبی، کیم جونگ اون متولد 8 ژانویه 1983 معرفی می‌شود، اما در آمریکا این باور وجود دارد که او متولد 8 ژانویه 1984 است. خود او می‌گوید متولد 8 ژانویه 1982 است. بسیاری معتقدند که «اون» تاریخ تولدش را تغییر داده تا مسن و بزرگ‌تر به نظر برسد!

مادر همه پایتخت ‌نشینان

در کره شمالی لقب مادر کیم جونگ اون «مادر پیونگ یانگ» است. او 26 ژوئن 1953 در اوساکای ژاپن متولد شد و سال 2004 در پاریس درگذشت.

فرمانده نظامی فوق ارشد

تقریباً یک سال بعد از انتصاب کیم جونگ اون به رهبری کره شمالی، او به بالاترین درجه در ارتش این کشور یعنی «فرماندهی ارشد کل نیروهای مسلح» ارتقا یافت!

همسر و بانوی اول کره

همسر رهبر کره شمالی «ری سول جو» نام دارد. او بین سال‌های 1985 تا 1989 در کره شمالی متولد شده و متاسفانه اطلاعات بیشتری از این زن در دست نیست.

فرزند 10 ساله آقای «اون»

آن‌طور که از شواهد پیداست، گویا همسر کیم جونگ اون، نخستین فرزندش را سال 2010 به دنیا آورده است. اما احتمال می‌رود که او مجموعاً 3 فرزند داشته باشد.

کیم، تا حدی شبیه به پدر

اگر عکس‌های «اون» را از گذشته تا امروز مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که ابروهای او کوتاه‌تر شده است. بسیاری گمان می‌کنند او با این کار می‌خواهد خودش را بیش از همیشه شبیه پدرش «کیم جونگ ایل» کند!

تحصیل تکمیلی در سوئیس

پدر کیم، او را به همراه خواهر و برادرش برای تحصیل به سوئیس فرستاد. کیم جونگ اون در سال‎‌های 1993 تا 1998، با استفاده از نام مستعار به قصد مخفی کردن هویتش در سوئیس تحصیل کرد. هم‌کلاسی‌های «اون» می‌گویند که او بسیار خجالتی بود و بیش از سیاست به ورزش علاقه داشته است. نمرات او نیز ضعیف بوده است.

مرد موشکی دونالد ترامپ

«اون» اشتیاق زیادی برای آزمایش موشک‌های دوربرد دارد. از همین رو در سپتامبر 2017، دونالد ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهور بالقوه‌ترین دشمن کره شمالی، از او با عنوان «مرد موشکی» یاد کرد.

رئیس کوتاه و سنگین‌ وزن

کیم جونگ اون یکی از سنگین ‌وزن‌ترین رئیس‌جمهورهای دنیاست. قد «اون» 162.5 سانتی‌متر است، بنابراین وزن متناسب او باید بین 55 تا 68 کیلوگرم باشد اما او در واقع 130 کیلوگرم وزن دارد!

پسر خندان کره شمالی

برخلاف بسیاری از روسای جمهوری دنیا «کیم جونگ اون» ترجیح می‌دهد در بیشتر عکس‌ها و تصاویری که از او دیده می‌شود، بخندد. او می‌خواهد به مردم نشان بدهد که شخصیت شادی دارد.

رکورددار آزمایش موشک

در دوران ریاست کیم جونگ اون، کره شمالی بیش از 85 موشک را آزمایش کرده است که این عدد به مراتب از آمار پدر و پدربزرگ او بیشتر است. همین موضوع به مهم‌ترین عامل خصومت دنیای غرب خصوصاً ایالات متحده آمریکا با این کشور تبدیل شده است.

جزو قدرتمندترین افراد

در فهرستی که مجله فوربز سالانه تهیه می‌کند، کیم جونگ اون در رده‌ 36 افراد قدرتمند در جهان قرار دارد. دونالد ترامپ، بیل گیتس، ولادیمیر پوتین و پاپ فرانسیس از جمله افراد این فهرست هستند.

برگردان از فکت نت- مترجم: فاطمه کرمی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.