پیام‌های تسلیت چهره‌های سیاسی درپی درگذشت حجت‌الاسلام دعایی

چهره‌های مختلف سیاسی با صدور پیام‌های تسلیت خود، نسبت به درگذشت یکی از دیرپاترین یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در سالروز قیام 15 خرداد واکنش نشان دادند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ پیام‌های تسلیت صادر شده تا این لحظه به شرح زیر هستند:

پیام تسلیت حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری برای درگذشت سیدمحمود دعایی

متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق‌ نوری به شرح زیر است:

خبر تاسف‌برانگیز رحلت عالم وارسته و روحانی مبارز مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین آقای سیدمحمود دعایی موجب تاثر و تالم فراوان گردید. آنچه از آن فقید سعید به یادگار مانده است تقوی و پرهیزکاری، حسن خلق، استواری و صراحت در دفاع از کیان کشور، تواضع و متانت در سیاست‌ورزی و فرهیختگی و اصالت در عرصه رسانه است که انشاءالله ذخیره آخرت آن مرحوم خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به خانواده محترم و همه دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جزیل خواستارم.

**

سخنگوی دولت دوازدهم درگذشت حجت‌الاسلام دعایی را تسلیت گفت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

‏درگذشت مرحوم دعایی از یاران دیرین امام(ره) و رهبری، و روزنامه‌نگار خوشنام و با سابقه را به خانواده ایشان و جامعه رسانه‌ای تسلیت عرض می‌کنم.

سادگی، بی‌آلایشی و مردمی بودن از ‌ویژگی‌های این روحانی مبارز بود که مصالح کشور را بر نگاه‌های سیاسی و حزبی ترجیح می‌داد.

**

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

خبر ناباورانه درگذشت یار وفادار امام خمینی و روحانی مبارز و پارسا مرحوم حجه‌الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی طاب ثراه در روز پانزدهم خرداد دل‌های دوستان ایشان را به درد آورد و قلب‌های همه ما را ماتم‌زده ساخت.

نام دعایی با تاریخ انقلاب اسلامی گره خورده و یاد آن مجاهد خستگی‌ناپذیر با تاریخ زندگی امام خمینی آمیخته است. برای من و شاید برای همه کسانی که با مرحوم دعایی آشنایی داشتند فراق او سخت و طاقت‌فرساست و مهربانی و صفای او و همچنین دل دریایی و وسعت نظرش همیشه در یادها پابرجاست.

آن مرحوم از زمره پاک‌ترین همراهان امام در نجف اشرف و از زمره خالص‌ترین یاران ایشان و بیت ایشان در ایام مبارزه و انقلاب بود. صدای گرم او در رادیوی صدای روحانیت مبارز در دوران مبارزه و خلق و خوی نرم او در روزنامه وزین اطلاعات در دوران پیروزی از یادها نخواهد رفت.

خدایش بیامرزد و او را با اجداد طاهرینش محشور دارد. اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این روحانی پاکباخته به همسر و دختران و پسران بزرگوارش برای خود و همه داغدیدگان از خدای متعال صبر جمیل مسئلت دارم.

**

محمد جواد ظریف وزیر سابق امورخارجه نیز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمود دعایی را تسلیت گفت.

ظریف، در این ارتباط در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ناگهانی استاد انسانیت و اخلاق، عالم وارسته حضرت حجةالاسلام و المسلمین جناب حاج سیدمحمود دعایی همه دوستدارنش را در ماتمی بزرگ نشاند.

از شمار دو چشم یک تن کم
وز شمار خرد هزاران بیش

این ضایعه بزرگ را به خانواده معزز ایشان، خانواده بزرگ رسانه و همه دوستداران آن بزرگمرد تسلیت عرض می‌نمایم. از خداوند منان علو درجات آن بزرگوار و صبر و اجر برای همه بازماندگان مسئلت دارم.

**

محمدرضا عارف درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین دعایی را تسلیت گفت

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

در ایام سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب اسلامی، یکی از یاران وفادار ایشان دیده از جهان فروبست و دوستداران خود را در غم و ماتم فرو برد.

برادر بزرگوارم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمود دعایی بعد از عمری مجاهدت و تلاش در عرصه‌های مختلف بویژه در امر خطیر رسانه از میان ما رفت و به سوی معبود شتافت‌.

اخلاق‌مداری، سعه صدر، پاکدستی، مردم‌داری، فروتنی و بسیاری دیگر از خصایل نیک در این مرد بزرگ متجلی شده بود.

مرحوم دعایی به گونه‌ای روزنامه اطلاعات را اداره کرد که تریبونی برای همه دیدگاه‌های وفادار به انقلاب اسلامی بود و هیچگاه این رسانه باعث کدورت و ناراحتی یاران انقلاب نگردید.

این ضایعه اندوه‌بار را به خانواده محترم دعایی، همه علاقه‌مندان ایشان و اصحاب مطبوعات تسلیت عرض می‌کنم و برای آن انسان شریف از درگاه خداوند متعال غفران الهی و حشر با اولیا ء‌الله را مسالت دارم.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

**

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود دعایی، نماینده ولی فقیه و سرپرست موسسه مطبوعاتی اطلاعات را تسلیت گفت.

در پیام فرشاد مهدی‌پور آمده است:

ویبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

خبر درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین زنده‌یاد سید محمود دعایی، روحانی مجاهدی که سال‌های بسیاری از عمر با برکت خویش را در کسوت مدیریت روزنامه وزین اطلاعات، مصروف داشته و در انجام رسالت‌های حرفه‌ای خود همواره تقوا و مسئولیت‌شناسی را محور فعالیت‌های مطبوعاتی خویش قرار داده بود، موجب تاسف و تآلم بسیار شد.

زنده‌یاد سیدمحمود دعایی الگویی از مدیریت در عرصه رسانه‌های کشور بود و اینجانب، به سهم خود، فقدان این روحانی وارسته در ساحت رسانه را به همه اصحاب فرهنگ و رسانه، به‌ویژه، همکاران ایشان در مجموعه روزنامه اطلاعات و خانواده عزیز و محترم وی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای بیت مکرم و دوستان و دوست‌داران ایشان، صبر و اجر مسالت دارم.

**

پیام  علی شمخانی به مناسبت درگذشت حجت الاسلام دعایی

انالله و انا الیه راجعون

روح بلند دوست دیرین و فرهیخته ام ،جناب حجةالاسلام والمسلمین سید محمود دعایی که از شاگردان و مریدان امام خمینی(ره) و پیشتازان مبارزه با رژیم ستمشاهی بود در ۱۵ خردادماه سالروز قیام تاریخ ساز مرادش آسمانی شد.

دعائی عمر با برکت خود را با مجاهدت و خدمت صادقانه و بی ادعا به مردم و در رکاب امامین انقلاب سپری کرد و به واقع نمادی قابل الگوگیری از طلبه ای با زیست و منش انقلابیو مردمی بود.

این‌جانب این ضایعه را به مقام معظم رهبری، خانواده محترم ایشان و اصحاب فرهنگ و رسانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب آمرزش می‌کنم.

**

پیام تسلیت اسماعیلی وزیر فرهنگ در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی

“انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته،  و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی موجب تاسف و تالم عمیق گردید.

آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی، در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با ساده‌زیستی و مردم‌مداری،  یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سالروز قیام سرنوشت ساز و نهضت آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فرو بست و به امام شهیدان پیوست.

آقای دعایی با بیش از ۴ دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات، و حضور ۶ دوره ای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و  برجسته رسانه ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف برانگیز است.

اینجانب فقدان این انسان والارتبه و سلیم النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت می گویم.

از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی خواستارم.”

**

سخنگوی دولت دوازدهم درگذشت حجت‌الاسلام دعایی را تسلیت گفت

علی ربیعی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

چقدر به آدم‌هایی که در میانه اعتدال ایستاده، نقطه اتصال و ساطع مهربانی می‌شوند، نیازمندیم.

آدم‌هایی مثل ‎سیدمحمود دعایی که به تنهایی همچون نهادی هستند که در فضای مهربان‌شان همگان با متنوع‌ترین گرایش‌ها، احساس آرامش می‌کنند و آن را تکیه‌گاه خود می‌دانند.

‏بی‌تردید دعایی از بازماندگان انقلابیون اصیل است که زیستی خیرخواهانه برای همه داشت. یاری وفادار برای انقلاب که تا لحظه ملاقات با پروردگارش از کمال تواضع، صداقت، عقلانیت و اعتدال عدول نکرد.

فقدان ایشان را به همه هموطنانمان، دوستان، اصحاب رسانه و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.