چه کسی تاج فرهاد را بر سر می‌گذارد؟

هواداران مربی خارجی می‌خواهند، استقلال به دنبال توافق با نکونام است

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، جدایی ناگهانی فرهاد مجیدی از استقلال نگرانی‌های زیادی را برای هواداران این تیم به ارمغان آورده است؛ آبی‌های پایتخت این روزها مهم‌ترین دغدغه‌شان انتخاب جایگزین مجیدی است و به همین خاطر در فضای مجازی مطالبات گوناگونی در این خصوص مطرح می‌شود. البته این روزها اینکه چه کسی جای فرهاد مجیدی را روی نیمکت استقلال خواهد گرفت به یک معمای بزرگ برای آنها تبدیل شده و مدیران استقلال کاری سخت پیش رو دارند، چرا که انتخاب جانشین مجیدی که با استقلال قهرمان لیگ برتر شده و رکوردهای زیادی را خلق کرده است، کار آسانی نیست.

با این حال، به نظر می‌رسد پروسه انتخاب سرمربی جدید استقلال به مراحل پایانی‌اش می‌رسد و احتمالا نهایتا تا روز چهارشنبه شاهد حضور سرمربی جدید خواهیم بود. در این بین اما فعل و انفعالات زیادی رخ داده که به مرور آنها می‌پردازیم.

استراماچونی؛ مذاکره‌ای صورت نگرفت

آندره‌آ استراماچونی یکی از گزینه‌های نیمکت استقلال بود، اما کار به مذاکره نرسید و در همان گام نخست مذاکرات میان طرفین به بن‌بست رسید. وقتی نماینده باشگاه استقلال با مدیر برنامه‌های مرد ایتالیایی تماس گرفت، او اعلام کرد در صورتی حاضر به گفت‌و گو هستند که مطالبات وی پرداخت شود! این جمله کافی بود تا آبی‌پوشان قید مذاکره با وی را بزنند و ۲۴ ساعت بعد استراماچونی در پستی اینستاگرامی اعلام کرد هیچ مذاکره‌ای با باشگاه استقلال انجام نداده است. البته یک نکته مهم درباره استراماچونی صدق می‌کرد؛ او در سال‌های گذشته به‌کرات نشان داده است ابتدا نمایندگانش را پای میز مذاکره می‌فرستد و در صورتی که روند مذاکرات به سودش نباشد آن را تکذیب می‌کند.

مدیران استقلال به خوبی از خصوصیات اخلاقی استراماچونی باخبر بوده و می‌دانستند وی پس از اینکه مطالباتش را از استقلال دریافت کند نه تنها حاضر به مذاکره و توافق با آبی‌پوشان نیست، بلکه اعلام می‌کند با باشگاه الغرافه قرارداد دو ساله داشته و نمی‌تواند به ایران بیاید.

خواسته هواداران؛ مربی خارجی می‌خواهیم

هواداران استقلال در یکی، دو روز گذشته در فضای مجازی بارها از مدیریت باشگاه خواهان اسخدام یک مربی خارجی شده‌اند. در این خصوص در کانال‌ها و صفحات هواداری نام‌های متعددی نیز به میان آمده، اما واقعیت این است که گزینه خارجی دردسرهای بزرگی برای استقلال به همراه دارد.

اگرچه مسئولان استقلال روی برخی گزینه‌های خارجی مطالعاتی انجام داده‌اند، اما عقد قرارداد با مربی خارجی هم هزینه‌بر است و هم زمان بیشتری می‌طلبد. بی‌تردید پروسه مذاکره، توافق و عقد قرارداد با مربیان خارجی روزهای دیگری را نیز برای استقلالی‌ها خواهد کُشت و مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال هم دوست ندارد زمان را بیش از این هدر بدهد.

نکونام در نزدیک‌ترین حالت ممکن

از طرف دیگر، اصلی‌ترین گزینه ایرانی آجورلو و همکارانش برای سرمربیگری استقلال جواد نکونام است. در این شرایط، مذاکرات اولیه با نکونام صورت گرفته و این مربی هم خودش علاقه‌مند به نشستن روی نیمکت استقلال است. مدیران استقلال در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر و نهایتا تا روز چهارشنبه سرمربی جدید را برگزینند و از آنجایی که تا آن موقع نمی‌توانند با یک مربی خارجی قرارداد امضا کنند، نکونام را به گزینه سرمربیگری تبدیل کرده‌اند.

در چنین فضایی جواد نکونام در نزدیک‌ترین حالت ممکن به استقلال قرار گرفته است. این مربی که در نساجی و فولاد نتایج خوبی گرفت و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرد، اکنون در امارات به سر می‌برد، اما احتمالا طی یکی، دو روز آینده مذاکرات نهایی‌اش را انجام می‌دهد و توافق حاصل می‌شود.

انتخاب سرمربی تا روز چهارشنبه؟

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نهایتا نکونام تا چهارشنبه به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب خواهد شد. البته که حضور نکونام در استقلال منوط به راضی کردن باشگاه فولاد خوزستان است و آجورلو در فاز بعدی باید با حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد هم پای میز مذاکره بنشیند. باید دید طی ساعات و روزهای آینده چه اتفاقاتی حول نیمکت استقلال رخ می‌دهد و در نهایت چه زمانی سرمربی جدید این تیم انتخاب خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.