دوئل مرگ و زندگی در نیسان آبی

با کمک دو تیم امدادی از مشهد 3 مصدوم جان زنده به در بردند

حتما خودروهای پر از سرنشین را دیده‌اید که فارغ از استاندارد ظرفیت تعریف شده، درون خود را مملو از سرنشین‌های ریزودرشت می‌کنند و برای رهایی از دام قانون ترجیح به استفاده از راه‌های فرعی و خطرناک به جای راه‌های اصلی و امن دارند. سقوط یک دستگاه نیسان آبی در حوالی روستای امرودک نمونه همین مسأله است. خودرویی که با 20 مسافر دل به جاده خاکی روستاهای منطقه امرودک زده بود و هرگز به مقصد هم نرسید. هرچند در این حادثه اخیر با تلاش چندساعته امدادگران و نجاتگران 3 مصدوم گرفتار در خودروی سقوط‌کرده از میان آهن‌های خودرو نجات یافتند.

فاطمه عسگری نیا-شهروندآنلاین؛ ساعت حدود 11 صبح بود که خبر رسید سه نفر به دره‌های حوالی امرودک سقوط کرده‌اند. مرکز فوریت‌های امدادی هلال‌احمر استان خراسان رضوی بعد از دریافت این خبر بلافاصله تیمی از امدادگران جمعیت هلال‌احمر مشهد را به منطقه اعزام می‌کنند. به گفته معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی، خبرهای واصله به مرکز EOC با واقعیت متفاوت بود. وقتی نجاتگران در منطقه حاضر می‌شوند با نیسانی سقوط‌کرده در دره روبه‌رو می‌شوند که به اذعان حاضران در منطقه 3 سرنشین در آن گرفتار شده و نتوانسته‌اند مانند 17 سرنشین دیگر جان خود را نجات دهند: «بلافاصله به محض اطلاع از این موضوع مشخص شد اولا به‌خاطر صعب‌العبور بودن مسیر دره برای نجات مصدومان و ثانیا به‌خاطر نیاز به تجهیزات راهداری برای رهاسازی این سرنشینان از لابلای آهن‌پاره‌های خودروی سقوط کرده امکان امدادرسانی نبود، تیم­­ امدادی حاضر در منطقه خبر دقیق از این حادثه نداشت و عملا کاری از دست‌شان برنمی‌آمد و می‌بایست تیم دوم همراه آمبولانس و بالگرد امدادی در منطقه حاضر تا بعد از رهاسازی نسبت به انتقال سریع مصدومان به بیمارستان اقدام شود.»

تیم دوم بلافاصله همراه با مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان در منطقه حاضر شدند. با نشستن بالگرد امدادی هلال‌احمر در میانه دشت بیابانی محل وقوع حادثه، غباری غلیظ منطقه را در برگرفت. امدادگران سریعا با تجهیزات، خود را به نیسان آبی رسانده و کار رهاسازی را شروع کردند.

حادثه‌ در جاده فرعی بدون امکانات لازم اتفاق افتاده بود و خیلی تلخ‌تر از گزارشات واصله بود در این نیسان 20 سرنشین وجود داشت که بعد از انحراف خودرو 17 نفر از سرنشینان به هر طریقی شده خود را از درون نیسان به بیرون می‌اندازند، اما سه نفر باقی‌مانده این فرصت را از دست می‌دهند و باقی عمرشان در گرو رهاسازی از میان آهن‌آلات بود: «تیم دوم بلافاصله همراه با مسئولان جمعیت هلال‌احمر استان در منطقه حاضر شدند. با نشستن بالگرد امدادی هلال‌احمر در میانه دشت بیابانی محل وقوع حادثه، غباری غلیظ منطقه را در برگرفت. امدادگران سریعا با تجهیزات، خود را به نیسان آبی رسانده و کار رهاسازی را شروع کردند.»

همه تلاش نجاتگران مراقبت از آسیب سه سرنشین خودرو بود تا در عین عملیات رهاسازی دچار مشکلی نشوند. به‌خاطر همین عملیات رهاسازی کمی طول کشید.

سرنشینان یکی‌یکی از داخل خودرو به بیرون انتقال یافتند. دوتن از مصدومان را اورژانس تحت حمایت خود قرار داد و سرنشین دیگر به‌دلیل شدت جراحات وارده از طریق بالگرد به بیمارستان طالقانی مشهد منتقل شد.به گفته معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر در این ماموریت 3  تیم حاضر بودند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.