هشدار فاکس نیوز به بایدن: تهدید اصلی روسیه است، نه چین

رسانه محافظه‌کار آمریکایی وسواس بایدن در قبال چین را باعث سخت‌تر شدن همکاری‌ با پکن خواند

فاکس نیوز در ادامه تحلیل خود، این مسئله را باعث انحراف توجه دولت بایدن از تهدید اصلی یعنی روسیه دانست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ فاکس نیوز در گزارشی نوشت افکارعمومی آمریکا به جای آن که چین را به عنوان دشمن بزرگ در نظر بگیرد، بهتر است درک کند که رفتار روسیه تنها راه‌هایی را برجسته می‌کند که در آنها چین و آمریکا علی‌رغم تمامی تنش‌ها به ارتباط با یکدیگر ادامه می‌دهند. ما به جای اینکه این ارتباطات را در معرض خطر قرار دهیم، باید آنها را تقویت کنیم. این مسئله برای شکوفایی، صلح و ثبات دو کشور حیاتی است.

در این گزارش آمده است چین دشمنی قوی‌تری از روسیه محسوب می‌شود، اما این مسئله لزوماً چین را به دشمن امنیت و شکوفایی آمریکا بدل نمی‌کند. فاکس نیوز در ادامه نوشت جمهوری خلق چین مایل به تعامل دیپلمایتک با آمریکاست و این کشور در اقتصاد جهانی ریشه دمیده است. چین بیش از یک تریلیون دلار از اوراق قرضه آمریکا را در اختیار دارد و در عوض از سرمایه‌گذاری‌های ایالات متحده در کشورش بهره می‌برد.

به نوشته فاکس نیوز، این عوامل باید همانقدر بر روی رفتار دولت بایدن تاثیر بگذارد که تقابل احتمالی چین با آمریکا بر روی آن تاثیرگذار است. این شبکه آمریکایی تصریح کرد از طرفی این تنها ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه است که میزان پیشروی روسیه در اهدافش را تعیین خواهد کرد. بایدن باید راهی برای همکاری با چین پیدا کند به جای آنکه بخواهد به زور مسیر این کشور را تغییر دهد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.