رقیب سیاسی ماکرون: تحریم نفتی روسیه احمقانه است

نامزد پیشین ریاست‌جمهوری فرانسه تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه را احمقانه خواند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ مارین لوپن، نامزد پیشین ریاست‌جمهوری فرانسه در گفت‌وگویی با شبکه رادیویی France Info عنوان کرد تحریم‌های احمقانه اتحادیه اروپا به فرانسه آسیب خواهد رساند.

او در این باره گفت: نفت روسیه را اگر ما خریداری نکنیم به بقیه فروخته خواهد شد. متوقف کردن ذخایر نفتی روسیه باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد و مسکو ثروت بیشتری از فروش نفت خود به دیگر کشورها کسب خواهد کرد و کاملا خرسند خواهد بود.

لوپن در ادامه عنوان کرد تحریم‌ نفتی علیه روسیه و همچنین تحریم‌های گازی احتمالی علیه روسیه که اتحادیه اروپا ممکن است در آینده اعمال کند، پیامدهای جدی برای شهروندان فرانسه خواهند داشت.

هفته گذشته، کشورهای عضو اتحادیه اروپا توافق کردند که تا پایان امسال واردات نفت از روسیه را به یک سوم میزان کنونی کاهش دهند. شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در این باره گفته بود قصد داریم با این اقدام و تحریم ۹۰ درصدی واردات نفت، ماشین جنگی روسیه را متوقف کنیم. اعضای اتحادیه اروپا همچنین «اسبربانک» بزرگترین بانک روسیه را از سیستم سوئیفت قطع و سه شرکت دولتی دیگر روسیه را تحریم کردند.

اتحادیه اروپا پیش از این در پنج نوبت به علت عملیات علیه اوکراین تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده بود. در این تحریم‌ها بیش از ۱۰۰۰ فرد روس، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مقامات ارشد دولتی، بانک‌ها و صنعت زغال سنگ روسیه تحریم شده‌ بود.

اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی و ۲۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند. در تحریم نفتی مورد توافق اتحادیه اروپا، خرید نفت خام روسیه از طریق دریا به طور کامل متوقف می‌شود، اما به دلیل رعایت منافع مجارستان و تامین نفت مورد نیاز این کشور خرید نفت از طریق خطوط لوله انتقال زمینی همچنان ادامه می‌یابد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفته‌ بود تنها در صورتی از تحریم‌های جدید حمایت می‌کند که امنیت عرضه نفت کشورش تضمین شود. این کشور بیش از ۶۰ درصد نفت خود را از روسیه تامین می‌کند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.