همکاری همه‌جانبه ایران وهند

وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی هند گفت: در این دیدار بر توسعه همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به موازات همکاری‌های فرهنگی و سیاسی و امنیتی تاکید شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که به هند سفر کرده است پس از دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی هند گفت: در این دیدار نقشه راه آینده همکاری‌های آینده دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: با توجه به اینکه قرن حاضر و قرن آینده متعلق به قاره آسیاست و هند به عنوان یک قدرت نوظهور اقتصادی در منطقه ما مطرح است در زمینه توسعه همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به موازات همکاری‌های فرهنگی و سیاسی و امنیتی توافقات خوبی حاصل شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: از زبان دبیر شورای امنیت ملی هند این مساله را به شفافیت شنیدم که مقامات عالی هند و شخص او از توهین به ساحت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) کاملاً متاسفند و آنان با فرد خاطی در دستگاه امنیتی برخورد جدی و او را برکنار کردند.

امیرعبداللهیان افزود: دبیر شورای امنیت ملی هند در این دیدار تاکید کرد هند اجازه نخواهد داد که چنین اقداماتی در این کشور که مهد زندگی و همزیستی مسالمت آمیز است تکرار شود و اتفاق افتد.

او گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی هند همچنین از این که همزمان با سفر اینجانب به هند با چنین موضوعی مواجه ایم ابراز تاسف عمیق کرد.

وزیر امور خارجه افزود: البته من همین جا تاکید می‌کنم که مسلمانان در سراسر جهان به ویژه مسلمانان ساکن در جامعه هند از جانب مقامات این کشور برای حفظ شان و جایگاه پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و نیز حفظ منزلت همه مسلمانان قویا حمایت می‌شوند.

امضای موافقتنامه معاضدت قضایی

موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری ایران و هند پس از دور نخست مذاکرات وزرای امور خارجه دو کشور امضا شد.

این موافقت نامه با حضور مقامات مسئول قضائی دو کشور به امضا رسید.

معاون وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران از طرف کشورمان این موافقت نامه را امضا کرد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.