6 عادت پیش پا افتاده که شما را از خوشبختی دور می کند

دلیل اتفاقات ناخوشایند خیلی وقت ها خود شما هستید!

بعضی از عادات اشتباه انسان، مانند سمی می ماند که وی را آرام آرام از داخل مسموم کرده و او را از پای در می آورد. اگر همیشه ناراحت و از دست زندگی گله مند هستید، شاید بهتر باشد نگاهی به خود بیندازید. بعضی وقت ها نباید دلیل اتفاقات ناخوشایند را زیاد در دوروست ها یا دیگران جست و جو کرد.

اگر هرچه سریعتر خود را از شر عادات، افکار، اشخاص و حتی خوراکی هایی که به شما ضرر می رسانند خلاص نکنید، به زودی به فردی افسرده تبدیل می شوید. نخستین قدم برای خوشبختی آگاهی است. شاید شما نیز عادات اشتباه مضرری دارید که نمی دانید، پس بهتر است با هم  نگاهی به موارد زیر بیندازیم.

1- پر خوری

در دام غذاهای خوشمزه و همانقدر مضر نیفتید. شاید برای نخوردن غذاهای سالم بهانه های داشته باشید اما مطمئن باشید دلیل محکمی ندارید! خوردن غذاهای حاضری و تنقلات شاید شما را برای ساعاتی خوشحال کند اما این عادت در بلند مدت به ضرر شما خواهد بود. چون روزی به خود آمده و می بینید که اضافه وزن یا مشکلاتی مانند قند، کلسترول یا … پیدا کردید و این شما را ناراحت کرده و زندگی شما را واقعاً سخت می کند.

2- همیشه در حال رقابت نباشید

اگر همیشه با هرکس و هرچیزی که در اطرافتان قرار دارد، به رقابت می پردازید، توصیه ما به شما این است که هرچه سریعتر از این عادت خود دست بشویید. رقابت دائم، شیوه ای است که انسان های شکاک و آنهایی که اعتماد به نفس پایینی دارند، پیش می گیرند و این یک واقعیت است که بعضی مواقع حس حسادت با حس رقابت اشتباه گرفته می شود. حس رقابت یا شاید بهتر است بگوییم طمع دائمی،  روح شما را مسموم می کند و پس از مدتی این، بر روی سلامت جسم شما نیز تاثیر می گذارد.

3- ورزش سنگین

ورزش موجب سلامت و رفع استرس می شود. اما اگر یک ورزشکار حرفه ای نیستید، از ورزش زیاد پرهیز کنید چون تفریط در هر کاری مضر است! وسواسی جبری چه در خوردن باشد چه در ورزش کردن، یک بیماری است. فشار آوردن و خسته کردن بیش از اندازه بدن، موجب مصدومیت های جدی در آینده می شود.

4- نگرانی

جز آن دسته از افرادی هستید که همیشه نیمه خالی لیوان را می بینید؟ دیدن بعد منفی قضایا و تفکر به اتفاقات ناگوار، شما را به فردی نگران تبدیل می کند.این طرز تفکر، پس از مدتی روح شما را به چنگ خود در آورده و شما را به فردی همیشه ناراحت تبدیل می کند.

5- خرید بیش از اندازه

خرید کردن نمی تواند کسی را برای مدت طولانی خوشحال نگه دارد. و برعکس هنگامی که به خانه بازگشته و میزان پول خرج کرده خود را حساب می کنید، احساس بدی وجود شما را فرا می گیرد. اگر حتماً می خواهید پول خرج کنید، بهتر است به کسی که احتیاج دارد کمک کنید، لذت کمک کردن به یک محتاج، از لذت خرید چیزهایی که به آن احتیاج ندارید بالاتر است.

6- شبکه های اجتماعی

اگر روزانه چند ساعت خود را صرف گشت و گذار بی هدف در شبکه های اجتماعی می کنید، پس شما دچار اعتیاد هستید. نوشتن هر آنچه که به ذهن می رسد و ثبت هر لحظه از زندگی شخصی به وسیله عکس، یک بیماری است. از دست دادن تسلط به زمان و نداشتن کنترل بر خود، با گذر زمان شما را به فردی عصبی، تنها و ناراحت تبدیل می کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.