تصاویری از کشتی غرق‌شده با ۲۰۰ تن طلا، نقره و زمرد

تصاویر منتشر شده توسط ارتش کلمبیا از کشتی غرق شده سیصد ساله با گنجی عظیم

ارتش کلمبیا تصاویری منحصر به‌فرد از لاشه کشتی سن‌خوزه که سه قرن پیش در حال حمل گنجی عظیم در نزدیکی ساحل این کشور غرق شد منتشر کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛ ارتش کلمبیا تصاویری منحصر به‌فرد از لاشه کشتی سن‌خوزه که سه قرن پیش در نزدیکی ساحل این کشور غرق شد منتشر کرد.

کشتی بادبانی اسپانیایی سن‌خوزه (San José) در سال ۱۷۰۸ توسط بریتانیایی‌‌ها و در نزدیکی بندر کارتاخنا در بخش کلمبیایی دریای کارائیب غرق شد.

این کشتی یکی از بزرگترین کشتی‌های ارتش وقت اسپانیا بود که گنجی استثنایی حمل می‌کرد.

باقی مانده این کشتی در سال ۲۰۱۵ کشف شده بود. از این کشتی به عنوان «جام مقدس کشتی‌های غرق شده» یاد می‌شود، زیرا حامل باارزش‌ترین محموله‌هایی است که تاکنون در دریا گم شده‌اند.

این گنج شامل شمش‌‌ها و سکه‌های طلا، توپ‌های ساخته شده در سِویل در سال ۱۶۵۵ و یک سرویس شام چینی دست نخورده می‌شود. ظاهرا در این کشتی نزدیک به ۲۰۰ تن طلا، نقره و زمرد به ارزش میلیاردها دلار وجود دارد.

یک دستگاه کنترل از راه دور که در حال فیلمبرداری از باقیمانده آن در عمق ۹۰۰ متری آب بوده، حالا دو قایق غرق شده دیگر نیز در نزدیکی آن کشف کرده است.

طبق گزارش ها دو مورد کشف شده، شامل یک قایق استعماری و یک قایق دو دکلی (Schooner) می‌شود که به دوران جنگ استقلال کلمبیا با اسپانیا در حدود ۲۰۰ سال پیش مربوط می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.