دید افقی در قصرشیرین؛ 1200 متر

رئیس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه‌ای ناپایدار به آسمان این شهرستان مرزی دید افقی ناشی از گرد و غبار به یک هزار و ۲۰۰متر کاهش یافت.

به گزارش «شهروند آنلاین»،«امیرپرویز نجفی» در گفت و گو با ایرنا افزود: دید افقی ناشی گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار و ۸۰۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

او اظهار داشت: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۶درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز ۱۳ درصد است.

رئیس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت:بیشینه باد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ متربرثانیه معادل ۴۳کیلومتر بر ساعت است و طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی تا اواخر هفته جاری شاهد حضور ریزگردها بر منطقه خواهیم بود.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۴۶روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۱۸روز در اردیبهشت و ۱۰ روز در خرداد ماه است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.