محکومیت ۴۷درصدی پرونده‌های قصورپزشکی

قصورهای کرونایی که محکوم شدند

۱۲هزار و ۱۲۰پرونده سال گذشته در نوبت‌های مختلف مورد بررسی قصور پزشکی قرار گرفت که ۴۷درصد از این پرونده‌هامحکوم و ۵۳درصد هم تبرئه شدند

به گزارش شهروند آنلاین؛ به نقل از ایرنا، مدیرکل کمیسیون‌های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ۱۲هزار و ۱۲۰پرونده سال گذشته در نوبت‌های مختلف مورد بررسی قصور پزشکی قرار گرفت که ۴۷درصد از این پرونده‌هامحکوم و ۵۳درصد هم تبرئه شدند و همچنین در دوران کرونا نیز برخی از پروندهای قصور پزشکی محکوم شدند.

مدیرکل کمیسیون های پزشکی، سازمان پزشکی قانونی گفت: قصور پزشکی به ۴ شکل بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی ممکن است اتفاق بیفتد، بی‌مبالاتی یعنی کارهایی که یک پزشک یا درمانگر باید در روند درمان برای بیمار انجام دهد، اما انجام نداده است که شدیدترین نوع قصور است.

دکتر بابک سلحشور کفت :در سال گذشته بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی و بر مبنای موضوع کمیسیون قصور در همه نوبت‌های رسیدگی رشته جراحی زنان و زایمان با ۲۶۳۸ نفر رتبه اول بعد ازآن رشته جراحی عمومی با ۲۰۰۹ نفر  و رتبه سوم دندانپزشکی با ۱۸۲۹ نفر  قرار داشت.

همچنین آمار مقایسه افراد درگیر در پرونده های قصور بر حسب رشته تخصصی نیز رتبه اول جراحی عمومی با ۱۹۱۸ مورد، رتبه دوم دندانپزشکی با ۱۷۱۵ مورد و رتبه سوم پرستاران با تعداد ۱۵۶۱ نفررا به خود اختصاص دادند.

در رشته زنان و زایمان از ۲۶۳۸ مورد پرونده  ۱۷۷۲ مورد تبرئه و ۸۶۶ مورد محکوم شدند، در رشته جراحی عمومی از ۲۰۰۹ مورد  ۱۲۷۶ مورد تبرئه و ۷۳۳ مورد محکوم و  رشته دندانپزشکی از ۱۸۲۹ مورد ۷۷۲ مورد تبرئه و۱۰۵۷ مورد محکوم شدند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.