هلال احمر پیشنهاد داد؛ تشکیل قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی

قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی به پیشنهاد جمعیت هلال احمر و با همکاری فراجا، ستادکل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش «شهروند آنلاین» پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نشست با مسئولین مرکز شفا از راه اندازی قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی خبر داد.

او افزود: در قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی می توان با هم افزایی ارگان ها و وزارتخانه های مسئول در مسیری حرکت کرد تا مدیریت حوادث در این حوزه به خوبی انجام شود و تلفات کمتری در جاده های کشور داشته باشیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: پلیس و وزارت راه در این عرصه فعالیت های خوبی داشته اند و اراده جدی دارند تا نقاط حادثه خیز کشور اصلاح شود و تلفات در این حوزه ها کاهش یابد. با چنین همکاری هایی می توان آمار تلفات را به شدت کاهش داد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مهم ترین عوامل خطر در حوادث ترافیکی ادامه داد: سرعت بالا، عدم حفظ سرعت مطمئنه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، عدم استفاده از صندلی کودک، عدم استفاده از کمربند ایمنی، خواب آلودگی، استفاده از نوشیدنی های الکلی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی از جمله مهم ترین دلایلی است که سبب می شود تا حوادث در جاده های کشور افزایش یابد و علاوه بر این نیز ضرورت دارد تا مناطق پرخطر آشکارسازی شود.

او افزود: در همین راستا و در جهت کاهش تلفات حوادث ترافیکی باید مدیریت سرعت به وسیله ابزار جدید در دستور کار قرار گیرد و هوشمندسازی خودروها به کمک مسئولان مربوطه انجام شود.

دکتر کولیوند تصریح کرد: ایمنی راه ها باید با هم افزایی صورت گیرد و تمامی دستگاه ها باید پای کار آمده تا موفقیت حاصل شود. در همین زمینه خطرهای جاده ای و ترافیکی باید شناسایی شده و در راستای رفع آنها تلاش کرد. باید آموزش صورت گیرد و اقدامات بازدارنده پس از آن انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به این که سیستم کنترل پایدار الکترونیکی در سطح کشور باید راه اندازی شود، گفت: نقاط دورافتاده کشور باید مورد پایش قرار گیرد و رئیس جمهوری در این خصوص دستور اکید داده اند. سانحه قطار طبس نیز در همین نقاط کور کشور رخ داد که ضرورت ارتباط برخط با دستگاه های امدادی را در وسایل حمل و نقل عمومی نشان می دهد.

او افزود: از سوی دیگر ارتقای سلامت روان رانندگان جاده ای باید مورد توجه قرار گیرد و حفاظت از کودکان و توسعه آموزش ها در دستور کار قرار گیرد. امروز حفظ جان انسان ها اهمیت زیادی دارد و باید در این راستا گام برداشت تا آمار تلفات جاده ای کاهش یابد. ایمنی راه ها باید با هم افزایی ارتقا یابد و تمامی دستگاه ها باید پای کار آمده تا موفقیت حاصل شود.

کولیوند تاکید کرد: خطرهای جاده ای و ترافیکی باید شناسایی شده و در راستای رفع آنها تلاش کرد. جلسات قرارگاه مدیریت و کاهش تلفات حوادث ترافیکی از این پس به صورت مرتب برگزار خواهد شد تا هر نهادی بتواند با ظرفیتی که دارد در مسیر کاهش تلفات جاده ای تلاش کند.

همچنین در این نشست دکتر گرجی با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به حوادث جاده ای گفت: هلال احمر در ماه های اخیر تلاش های خوبی انجام داده و امروز می توان با بهره گیری از علم و با اتکا به تجارب گذشته، در مسیر کاهش تلفات حوادث ترافیکی گام برداشت.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.